Celebrem la setmana Europea de Prevenció de Residus

Durant la setmana del 20 al 28 de novembre es celebra la Setmana Europea de Prevenció de Residus i com cada any, a l’escola, també fem una acció per conscienciar-nos.

La setmana passada, del dilluns 15 de novembre al divendres 19, cada aula va omplir una graella per comprovar si “separem bé les deixalles”. Cada tarda, miràvem totes les papereres que tenim a l’aula i revisàvem si havíem fet una bona separació de tots els residus generats. Totes les graelles, les hem exposat al punt verd, per poder fer-ne una valoració i si s’escau, fer una millora de la separació de residus que fem a l’escola.

També hem recollit, durant una setmana, la quantitat de paper d’eixugar-nos les mans, ja que és el residu que més generem. Al punt verd de l’escola, hem exposat físicament totes les bosses recollides, i cada aula ha pesat la quantitat de massa que ha recollit, i ho hem anotat en una graella conjunta.

Ara, durant els pròxims dies, cada aula, anirà passant pel punt verd a observar totes aquestes dades i a reflexionar sobre què podem fer entre tots i totes per millorar aquestes dues accions i reduir el consum de paper d’eixugar les mans.

El divendres 3 de desembre, els delegats i delegades verdes de l’escola faran una nova reunió per posar en comú totes les idees, i decidir les futures accions que farem.

Els petits canvis, comencen per un mateix!