TALLER DE COMPOSTATGE

El passat dimecres 21 de novembre, els alumnes de cinquè vam participar en un taller sobre el compostatge. La Roser ens va explicar les diferents fases per les que passa la matèria orgànica mentre s’està compostant i fins que es converteix en adob. Primer el compost passa per la fase de descomposició on intervenen els microorganismes i bacteris. En aquesta fase la temperatura del compost pot arribar als 50ºC. Després el compost passa a la fase de maduració, on hi participen altres insectes com cucs, mosques, porquets de Sant Antoni,… En aquesta fase la temperatura baixa.

Ara el nostre compost està en la fase de descomposició. Hi posem restes de menjar de la cuina i les barregem amb fulles i restes seques de l’hort. Cada setmana dos encarregats de classe s’encarreguen de mantenir en bones condicions el compostador de l’escola per poder tenir adob pel nostre hort.

El taller ens ha agradat molt, sobretot la part en que vam observar i comparar mostres de diferents composts, que ens va portar la Roser, amb el compost de l’escola.