L’escola disposa d’un espai de tempos setmanal per reflexionar i prendre decisions sobre els temes pedagògics (pràctiques, organització, avaluació…). El dilluns 4 d’octubre es va reunir el Claustre de l’escola per a respondre a les 4 preguntes que se’ns va plantejar des del Laboratori de transformació educativa. Les preguntes eren:
1- Com podem millorar el lideratge pedagògic del centre?
2- Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?
3- Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?
4- Què hem de fer que no fem i que hem de deixar de fer?
Per a respondre a aquestes preguntes ho vam a través de la dinàmica “El cafè del món” que facilita la participació de tots els membres del claustre.
Les idees principals que van sortir van ser:
-Mantenir la identitat del Centre, tot empoderant i confiant els uns amb els altres i estant oberts a noves idees.
– Volem ser una escola que aprèn en xarxa, entre iguals i fent transferència de les experiències, tot posant en pràctica la codocència i la coavaluació.
– Plantejar pràctiques per assolir competències i no pensar tant en continguts.
– Junts farem camí, cuidant-nos emocionalment.
Tenint en compte totes les aportacions i reflexions ens comprometem junts a seguir avançant per arribar a tenir l’escola que volem.