EXCURSIÓ A L’ OBSERVATORI DE PUJALT.

Els alumnes de 5è vam anar d’excursió a l’observatori de Pujalt el dimarts 20 d’octubre.

Quan vam arribar vam conèixer l’Albert, ell ens explicaria els diferents aparells que tenien, com per exemple el pluviòmetre electrònic o el baròmetre.

Entre tots vam fer una observació meteorològica on vam calcular la precipitació, vam descobrir quins meteors caracteritzaven el dia, la direcció i la velocitat del vent, la temperatura en sec i humida, la humitat, etc.

L’Albert també ens va ensenyar com podíem orientar-nos mitjançant un rellotge o bé utilitzant el sol i el nostre cos.

Després vam fer diversos experiments per entendre la força de l’aire, que passa amb un cos si li traiem l’aire que l’envolta, com es formen els núvols, i que l’aigua tot i estar a una temperatura de -0 a vegades no es congela.

Per acabar vam dinar a la pista esportiva i desafortunadament a causa de la pluja vam haver de tornar més aviat cap a l’ escola.

Alumnes de 5è