DE L’ESCOLA NOVA 21 AL LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA.

Com ja sabeu la nostra escola ha estat un dels centres de la mostra del projecte d’Escola Nova 21, que es va iniciar el curs 2016-17 i va finalitzar al curs 2019-20.

El Departament d’Educació ha donat continuïtat al projecte d’Escola Nova 21 impulsant la creació del Laboratori de Transformació educativa.

L’Escola Les Savines forma part d’aquest Laboratori com a un dels centres avançats.

La finalitat del projecte del Laboratori de Transformació educativa és acompanyar a altres centres que volen començar la seva transformació per adaptar-se al nou paradigma de l’escola del segle XXI, a través de:

• Incorporar com a cultura de centre, procediments i estratègies reflexius que  possibilitin la transició sistemàtica des dels models tradicionals d’ensenyament-aprenentatge al model definit pel marc de referència de la transformació educativa, i que condueix a reformular el perfil competencial dels docents i la seva capacitació i formació.
  • Actualitzar els projectes educatius dels centres per incloure múltiples metodologies de treball globalitzat, l’avaluació formativa i competencial, la redefinició del propòsit institucional i de l’organització del centre i la incorporació de mesures universals d’inclusió i equitat.
  • Apoderar els centres educatius com a motor de canvi per aconseguir una ciutadania crítica i solidària que vetlli per una convivència pacífica, responsable i conscient, capaç d’adaptar-se als reptes i a les aspiracions del segle XXI i de fomentar els valors i les competències adequades per aconseguir un creixement sostenible i inclusiu.

El passat dimecres 30 de setembre, es va celebrar telemàticament, la Jornada de benvinguda als centres del Laboratori de Transformació Educativa. Hi van participar dos membres de l’Equip Impulsor de l’escola i dos mares de l’AMPA com a representació  de les famílies del centre.