Els alumnes de 4t visiten la fàbrica Plàstics Espelt

Els alumnes de 4t A i 4t B de l’escola Les Muralles de Montblanc han anat a visitar la fàbrica de Plàstics Espelt. La van anar a veure durant el matí del 15 de novembre de 2023. Van anar a conèixer com amb granets de plàstics en poden fer molts tipus de gots i altres peces.

Els ha atès el senyor Marc Espelt que els ha ensenyat tota la fàbrica perquè a Medi Social estudien els sectors productius.

A la fàbrica compren boles de plàstic per fer productes, arriben en sacs i de diferents colors, tot són transparents, però n’hi ha que es trenquen i n’hi ha que no.  A continuació una aspiradora xucla els granets de plàstics d’unes capses metàl·liques, però no es podien barrejar qualitats perquè sinó ho havien de tirar-ho tot. L’aspiradora ho enviava a les màquines.

Hi havia màquines que fonien el plàstic entre 200 i 300 graus. Les posaven en uns motlles amb colorant, s’esperava uns quinze segons i sortia el got, expositors de Xupa-Xups o altres peces de plàstic. També refredaven en aigua freda a través d’uns tubs blaus i treien l’aigua calenta a través d’uns tubs vermells. Les peces que no sortien bé, les trituraven i ho feien de nou.

Al final ho empaqueten i ho venen.

Els alumnes de quart els hi ha agradat molt l’explicació del senyor Marc Espelt i els hi han regalat dos xupa-xups per cadascú.