HISTÒRIA

L’escola l’Aulet va néixer l’any 1976, és hereva de la dels anys 70-80. Aquells primers anys immersos en el final d’una dictadura marxant cap a la democràcia, han marcat l’escola que som avui.

Va ser l’Antoni Domènech, conjuntament amb uns mestres emprenedors i amb mires de futur, qui van  iniciar el projecte de la nostra escola.

El primer que va inspirar aquells mestres de l’any 1976 va ser l’edifici singular que arquitectes de l’època franquista, van construir. Al centre de l’edifici hi van fer un amfiteatre, un “fòrum”, que permet reunir tota l’escola, amb una presidència, on tothom es podia veure les cares sense esforç. Aquells mestres preocupats per la formació integral d’uns nois i noies que havien crescut sense la democràcia i sense hàbits i valors democràtics, van pensar que allà s’hi podrien reunir i discutir, fer propostes, parlar, debatre i… fins i tot, votar per tal d’assajar el que els seus alumnes haurien de fer després. En van fer un lloc on la “lliure expressió” era possible.  Un dels pilars de Projecte educatiu del centre és l’assemblea. L’altre seria el projecte artístic, del qual en formen part el teatre i la plàstica. Aquests projectes s’han mantingut al llarg dels anys, tot i que han anat evolucionant i adaptant-se any a any.

La paraula aulet prové del llatí i significa:  bosc petit d’alzines.