Assemblees

ASSEMBLEES:

Un dels pilars del projecte educatiu de la nostra escola és la participació de l’alumnat tan en la presa de decisions com en l’aportació de propostes. Això es fa a partir de les assemblees i les reunions de delegats/es. Es duen a terme tres tipus d’assemblees.

• Assemblees generals (participatives). Se’n fa una a inici de curs i una a final de cada trimestre.
  • Assemblees de cicle (quan es considera necessari).
  • Assemblees de classe (setmanals). La mestra juga un paper d’acompanyament de menor a major intervenció segons l’edat.

Té una ordre del dia. ESPAI/TEMPS on tractar alguns conflictes grupals i els alumnes poden fer les seves aportacions per millorar la situació, reflexionar i prendre els seus compromisos individuals o grupals per tal de GENERAR UN CANVI.

A C.S. s’organitza una campanya electoral i els candidats elaboren els seus cartells, expliquen perquè s’hi presenten. Sovint ja es presenten per parelles: delegat i secretari.

Tothom, mestres i alumnes se senten vinculats pels acords presos. ✍

• No és cap descrèdit quedar-se en minoria defensant una posició.
  • Totes les opinions tenen valor. 👌
  • Els acords presos són vinculants per a tots i totes.
  • Els mestres són part integrant de les assemblees, no jutges i impositors de  disciplines.
  • Els més grans tenen una responsabilitat cap als més petits.👪
  • Els petits n’aprenen, copien, esdevindran grans un dia.

REUNIONS de delegats/des.

Un cop al mes es fa una reunió entre la directora i els delegats i les delegades de cada curs de Primària. Aporten els temes de discussió o les propostes elaborades a l’assemblea de classe. La directora també té el seu torn i informa dels canvis, les novetats o de les propostes del claustre. Preparen les assemblees generals

COMISSIONS

L’alumnat que en té ganes participa a les comissions d’Escola Verda 🌲🍀 , de Festes 🍢🍥, Hort i jardí 🍈🍆🌶 i Biblioteca.📕

• Cada 15 dies, els dimecres de 12:30h a 13:30h es queden a treballar amb la comissió que han triat.
  • Es fan dos torns, un primer torn d’octubre a gener i un segon torn de febrer a maig.