UN ESTANY DE LLEGENDES

El dimecres 11 d’octubre, tots els alumnes de 1r vam anar amb les monitores de l’Escola de Natura a fer l’activitat Un estany de llegendes.

En aquesta sortida vam poder aprendre la història d’en Morgat i entendre el cicle que fa l’aigua que arriba a l’estany.

També vam escoltar la llegenda del Drac de l’estany i el monjo Mer. Ens van dir que a partir d’ara quan anem a l’estany estiguem molt atents per si podem veure un tros de la cua del drac, o un tros de cap. Al drac del nostre estany li agrada anar a veure als nens que juguen a l’aigua i s’ho passen bé i ens podria fer pessigolles des de dins l’aigua.

Per acompanyar les llegendes vàrem fer jocs i activitats relacionades amb els animals que hi ha a l’estany i als voltants: la llúdriga que es volia menjar serps d’aigua, rates d’aigua o ratbuf. Vàrem fer un joc de pistes en grup on havíem de buscar imatges relacionades amb cada família d’animals: mamífers, ocells, peixos, rèptils i amfibis.

Després d’un matí entretingut i engrescador, vam dinar al parc de la Draga i vam poder gaudir d’una hora de joc lliure per al parc infantil on hi ha una estructura d’un drac que ens recorda al que tenim dins l’aigua.

Podeu veure les fotos aquí.

UN ESTANY DE LLEGENDES