EXPLIQUEM LES NOSTRES CONSTRUCCIONS

Durant tot el curs els nens i nenes han pogut jugar al racó de construccions a les dues classes amb diferent tipus de material, en una classe un material més comercial i a l’altra un material més neutre i natural. Al racó de construccions s’hi treballen molts continguts alhora a través de l’acció directa: s’utilitzen nocions de lògica-matemàtica (a través de les formes, mides, agrupacions, seriacions, classificacions…), es desenvolupa el coneixement intuïtiu de les propietats dels objecte, s’estimula l’experimentació de les relacions geomètrique, es fomenta la creativitat, imitació i es creen situacions cooperatives i interaccions que fomenten el llenguatge.

Així doncs, al taller de “parlar” on fem activitats per fomentar el llenguatge oral hem dedicat algunes sessions a construir, per parelles o en grups de tres. Ens havíem d’organitzar per parelles o grups de tres (a vegades es podia triar company i  en ocasions eren grups fets per la mestra), posar-nos d’acord amb el que volíem construir i un cop feta la construcció explicar-la a la resta dels companys/es.

Un cop acabada l’activitat féiem una conversa: què era el que ens havía agradat més, si havíem tingut algun problema, si ens havíem entés amb el company….

Us deixem una gravació d’una d’aquestes sessions. S’ha de tenir en compte que quan els nens i nenes saben que són gravats les explicacions no són tan fluïdes i espontànies.

LES NOSTRES CONSTRUCCIONS