VISC L’ESTANY – LES ESTUNES

La COVID-19 va fer que els alumnes de 6è ens perdéssim la tercera sortida del projecte Visc l’Estany. El curs passat vam fer dues sortides molt interessants i ens faltava anar a conèixer el singular i espectacular paratge de les Estunes.

A la sortida ens acompanyen l’Ester i la Maria, monitores de l’Escola de Natura de Banyoles. També venen amb nosaltres la Sònia i la Mariona. Després d’una caminada pel costat de l’Estany, passar pel camí que s’ha obert a prop de Casa Nostra i veure una vintena de cigonyes, arribem a les Estunes.

Allà ens expliquen com es van formar aquestes peculiars escletxes i què és el travertí. Ens fan saber coses molt interessants com ara que fa 150.000 anys aquesta zona estava inundada per l’aigua de l’Estany. que el travertí és una roca sedimentària formada per estrats o capes, que el lloc on som abans era una pedrera on es tallaven trossos de pedra, ens ensenyen com es desfà la roca amb contacte amb un àcid, ens fan buscar informació amagada pel bosc dels voltants o en fan mesurar les roques que hi ha al costat de les escletxes.

Com no podia ser d’una altra manera, acabem l’excursió endinsant-nos a les coves. Quina por!