FUNDACIÓ NEUROESTANY

El passat dimecres va venir a l’escola la Fundació Neuroestany. La seva presidenta, la Trini Torres, ens va explicar moltes coses sobre aquesta entitat. Aquesta es va crear després que la  germana de la Trini, la Mercè, fos diagnosticada amb la malaltia  esclerosis múltiple.

El seu gran objectiu és ajudar a persones amb malalties neurodegeneratives del Pla de l’Estany. Aquestes són les principals característiques de l’associació, totes elles finalitats socials:

• Suport a la dependència
  • Millora de la qualitat de vida
  • Benestar del col·lectiu
  • Autonomia personal

La Trini ens va explicar que la Mercè havia de venir a l’escola però es va fer mal i va haver d’anar al metge. Ens va dir que la seva germana sempre necessitava algú al seu costat per dur a terme les activitats bàsiques, com ara aixecar-se del llit, anar al lavabo, vestir-se…

La xerrada va servir per tal que ens anem conscienciant que hi ha persones que de cop i volta els canvia la vida i que tots nosaltres podem ajudar-les. Una de les propostes de Neuroestany és Fem la volta! Es tracta de recollir diners per la recerca d’aquestes malalties.

Nosaltres farem una caminada solidària el dia 5 de desembre per col·laborar amb ells.

Aquest és el seu lloc web: https://neuroestany.org/

Si voleu veure fotos de la xerrada, podeu anar a l’apartat de fotos de 4t.