FEM DE NEOLÍTICS

Els alumnes de 3r de l’escola la Draga estem treballant la prehistòria en aquest 3r trimestre. Sabem que hi ha 3 períodes: el Paleolític, el Neolític i l’Edat dels Metalls.

És per aquest motiu que avui hem anat a visitar el Poblat Neolític de la Draga. Aquest està datat de fa uns 7.300 anys. Més o menys a l’any 1990 es van descobrir aquestes restes arqueològiques. Va ser en motiu de la celebració dels jocs olímpics de Barcelona 92, on Banyoles va ser seu olímpica. Quan van fer excavacions per arreglar el parc de la Draga van començar a trobar objectes relacionats amb el Neolític.

Doncs bé, un cop al recinte, hem pogut entrar a les cabanes que tenen muntades i ens han explicat moltes coses de la segona etapa de la Prehistòria: el Neolític.

A més, hem fet farina amb blat de la mateixa manera que ho feien els neolítics. És a dir, aixafant aquest cereal amb una pedra.

També hem tirat una llança per fer veure que caçàvem un cérvol. Encara no sabem com abans podien caçar d’aquesta manera, perquè és molt difícil.

Una altra cosa que hem fet és parlar de la feina dels arqueòlegs i de com treballen els jaciments. Hem tocat un tros de tronc que era una peça per construir  les cabanes. Aquest tronc té 7.000 anys d’antiguitat!

Hem arribat a la conclusió que la vida al Neolític devia ser molt i molt dura i que no té res a veure amb com vivim actualment.

Recordeu que per veure fotos heu d’anar a l’apartat de les fotos de 3r curs.