Disseny d’una aula de ciències per al centre

El Grup Impulsor de mestres STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) ens reunim periòdicament per idear i promoure les activitats científic tecnològiques al centre.

El concepte conegut com Educació STEAM és un mètode educatiu interdisciplinari i holístic que combina coneixements de diferents matèries. Així, les ciències, la tecnologia, la enginyeria, l’art i les matemàtiques es donen la mà per a guiar l’alumnat a través de la resolució de problemes de la vida real amb una visió de conjunt integral. Aquest enfocament utilitza la pràctica i fomenta el desenvolupament de capacitats i rendiment dels estudiants a l’aula.

En aquest enllaç podeu veure tot un seguit d’activitats que estem duent a terme en l’actualitat. Aquest enllaç s’anirà actualitzant amb totes les activitats que anem duent a terme.

En aquest article us volem explicar una de les actuacions que estem realitzant dins aquest projecte. Es tracta del disseny d’una aula de ciències. A través de diverses formacions i reunions, l’equip impulsor hem ideat una aula (que ens agradaria esdevingués real per al proper curs) en la que s’integren 4 racons. Un racó per a la reflexió, un altre per a la investigació, un altre per a la robòtica i l’altre per a la cerca d’informació a través d’eines digitals.

Per a fer possible aquesta aula de la qual n’hem fet el disseny gràfic, fa falta una inversió important. Necessitem mobiliari nou i material. L’equip impulsor estem molt involucrats amb aquesta idea i és per això, que ens hem unit al programa UNIMSTEAM de la UDL. Aquesta unió ha fet possible que rebéssim una subvenció (dels fons Next Generation) per a rebre material LEGO de robòtica (Kits LEGO SPIKE). Ara només ens falta inversió per a adquirir un mobiliari versàtil i engrescador per a l’alumnat. L’escola farà esforços per a, poc a poc, anar vestint aquesta aula. Tota col·laboració que ens pugueu aportar serà molt benvinguda!

Us deixem aquí enllaçat el disseny de l’aula que hem realitzat nosaltres mateixes.