Projecte Art in English

PROJECTE ART IN ENGLISH….

Let’s make art in English!

L’any 2017, l’escola va endegar  el projecte d’innovació Art in English.  Aquest té com a objectiu principal l’ampliació de l’exposició a la llengua anglesa a través de contextos significatius, en aquest cas dins l’àrea de visual i plàstica, i així aconseguir incrementar l’input en aquesta llengua. D’aquesta manera s’ajuda els alumnes a millorar el vocabulari i l’expressió oral en llengua anglesa en cadascun dels nivell on es presenta un artista o artistes dels quals es treballa la seva trajectòria, obres principals i tècniques.

Al cicle inicial, a tall d’exemple, en els cursos anteriors s’han treballat diverses obres d’autors independents exposats al Centre d’Art la Panera de Lleida. El thaumatrope va ser una de les propostes que es va dur a terme amb l’alumnat de 1r. Va ser un taller molt enriquidor que els va permetre assolir conceptes bàsics relacionats amb els colors, materials i accions vinculades al dia a dia de l’aula de manera contextualitzada.

A partir de Cicle Mitjà l’alumnat ja té un autor de referència fixe per cada nivell, en aquest cas Friedensreich Hundertwasser, a tercer, i Kandisky a quart. Ambdós autors tenen un tarannà abstracte i compten amb obres amb ambicioses a nivell cromàtic. A partir d’aquí es poden treballar conceptes més concrets com tipus de línies, els colors primaris i secundaris i s’empren estructures més complexes de descripció d’imatges.

Producció plàstica inspirada en l’obra “Blob in a flower pot”, de Hundertwasser

Descripció dels elements de l’obra “VIII Composition”, de Kandisky

En el següent enllaç hi trobareu més fotos:

A Cicle Superior els i les alumnes analitzen i reprodueixen obres dels artistes Dalí i Tàpies, que permeten despertar el seu interès pel patrimoni artístic català. D’altra banda, també s’aprofita per introduir la tipologia textual de la biografia en llengua anglesa i, de pas, utilitzar el simple past en context.

Autoretrats dels i les alumnes de 6è

Treballs de l’alumnat a partir de l’obra de Tàpies.

Ja fa quatre cursos escolars que estem duent aquest projecte i des del centre estem molt satisfets amb els resultats. Considerem que és una iniciativa del centre molt positiva, que engresca a l’alumnat a utilitzar la llengua anglesa des d’una vessant funcional i pràctica. Per tot això, continuarem treballant per a què aquest projecte evolucioni i s’implementi en els propers anys.