Consell escolar

Eleccions Consell Escolar 2023.

Convocatòria d’eleccions al consell escolar.

COMPOSICIÓ DEL NOU CONSELL ESCOLAR

Elsa Gasol Medan 2023
Merche Gomà Giménez 2023

FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament de la directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

Art. 47.3. Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

“Entre les comissions que es constitueixin en el si del consell escolar hi ha d’haver preceptivament una comissió econòmica, integrada, com a mínim, per la directora, que la presideix, la secretària i, en el seu cas, l’administrador o administradora, un professor/a, un o una representant dels pares i mares. La comissió econòmica supervisa la gestió econòmica del centre i formula, d’ofici o a requeriment del consell, les propostes que siguin escaients en aquesta matèria”.

RESUM DEL PROCÉS ELECTORAL PEL QUE FA A LA PARTICIPACIÓ DELS DIFERENTS SECTORS.

• Sector pares i mares.

Finalment no es celebren eleccions (inicialment previstes per al dia 21 de novembre) atès, que, el nombre de candidats elegibles és igual al nombre de candidats que s’han presentat. Aquest fet és regulat a les NOFC del nostre centre en l’article 3 del títol III: “En el cas que el nombre de candidats del sector de pares, mares o tutors/es legals sigui iguals a les places a cobrir, no es realitzaran les votacions i aquests membres passaran a formar part del Consell escolar per als propers quatre anys.

• Sector professorat.

El dia 22/11/2023 el professorat és convocat de manera extraordinària, a les 12:30h, al gimnàs del centre, per a l’elecció dels 3 membres a renovar del consell escolar.

Dels 31 vots emesos, no n’hi ha cap nul ni cap en blanc.

Les candidatures han obtingut els vots següents:

• Marimon Sans, Josep, 31 vots.
  • Gomà Giménez, Merche, 29 vots.
  • Gasol Medan, Elsa, 18 vots.
  • Biel Sebé, Marta, 8 vots.
  • Camps Gili, Núria, 2 vots.
  • Arjó Carrillo, Laura, 1 vot.
  • Reyes Mingot, Lluïsa, 1 vot.
  • Molins Herrero, Marta, 1 vot.

Com a conseqüència són proclamats representants del sector al consell escolar del centre els candidats següents:

• Marimon Sans, Josep
  • Gomà Giménez, Merche
  • Gasol Medan, Elsa

Acords de CONSELL ESCOLAR:

D’acord amb la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, els centres educatius han de publicar al seu web, entre d’altra documentació, els acords presos en les reunions del consell escolar.

Actes del CONSELL ESCOLAR del curs 2023/2024:

1.-Acta de la reunió de Consell Escolar número 1, celebrada en data 19 d’octubre de 2023.

• Ordre del dia:
        1. Aprovació de la Memòria Anual del curs 2022/2023.
        2. Aprovació de la Programació General Anual del curs 2023/2024.
        3. Modificació de les NOFC.
        4. Eleccions membres Consell Escolar 2023.
        5. Precs i Preguntes.

2.-Acta de la reunió de Consell Escolar Extraordinari, celebrada en data 30 de novembre de 2023.

• Ordre del dia:
        • PUNT ÚNIC.- Constitució del Nou Consell Escolar del Centre, com a resultat del procés electoral iniciat el passat dia 30 d’octubre de 2023 i d’acord amb la convocatòria de renovació d’aquest òrgan col·legiat establerta en aplicació de la Resolució EDU/3014/2023, de 30 d’agost, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.

3.- Acta de la reunió de Consell Escolar número 2, celebrada en data 31 de gener de 2024.

• Ordre del dia:
        • 1. Lectura i aprovació de l’acta anterior.
        • 2. Aprovació de la liquidació de l’exercici pressupostari 2023.
        • 3. Aprovació del pressupost exercici 2024.
        • 4. Precs i preguntes.