SORTIDA DE 5è AL MUSEU DE LLEIDA

Els dies 2 i 3 de novembre l’alumnat de 5è hem fet una sortida cultural al Museu diocesà de Lleida. Es tracta d’una activitat que complementa el tema de l’Antiga Roma, treballat a Medi. Hem visitat el museu de Lleida on hi havia joguines, tombes, una vaixella romana, pedestals d’escultures, reproduccions de diferents espais públics, mosaics, rèpliques… i fins i tot una piràmide amb l’organització social de l’època. També hem visionat uns vídeos i hem pogut gaudir d’una visita per Ilerda amb unes ulleres 3D de realitat virtual.

L’exposició explica la romanització de Ponent des dels moments de la conquesta i la caiguda d’Indíbil i Mandoni fins a la consolidació imperial, a través del seu fenomen fonamental: la ciutat. I en concret, parla de les tres ciutats principals del territori de Ponent: Lleida (Ilerda), Guissona (Iesso) i Isona (Aeso). Hem conegut com era la vida dels seus habitants, amb els seus hàbits i costums, l’organització social, l’alimentació i la llengua. L’exposició es podrà visitar fins al 14 de gener de 2024.

Després hem fet una passejada per Ilerda, la Lleida Romana: hem anat al fòrum romà a sota de la Paeria i al Domus que tenia 24 habitacions i està situat a sota del Auditori Enric Granados. Per acabar hem vist on estaven les termes, l’antiga necròpolis, on començava la muralla…Ha estat molt interessant, hem descobert que Lleida té molta història!

Us recomanem visitar la web del museu

En fi, un matí d’escola ben diferent, que ens ha permès conèixer millor els Romans des d’una vessant més lúdica i engrescadora i poder conèixer la petjada que van deixar al nostre territori.

Cliqueu la imatge del museu per veure’n les fotografies!