PRIMER – L’HORT DE L’ESCOLA

L’HORT DE L’ESCOLA

Els nens i nenes de primer estem molt contents! Per fi ha arribat el moment d’iniciar el nostre propi hort a l’escola!

A la sortida que vam fer al Punt Eco ens vam estrenar com a pagesos i pageses i en tornar estàvem d’allò més motivats per començar a fer un hort.

Volíem saber quines eren les hortalisses més apropiades per plantar o sembrar en aquesta època de l’any i per esbrinar-ho vam consultar un calendari hortolà.

Amb les hortalisses que ens proposava aquest calendari vam tenir clar que a final de curs, si tot ens sortia bé, podríem gaudir menjant-nos una bona amanida amb enciams, ravenets, cebes, tomàquets i pastanagues. Mmmm! Ja se’ns fa la boca aigua!

Teníem bastant clar quines eren les feines que havíem de fer per iniciar el nostre hort, ho havíem pogut practicar uns dies enrere a la sortida del Punt Eco. Així que vam fer un llistat de totes les feines que faríem i de totes les eines que necessitaríem per fer-ho.

També vam aprendre la diferència entre plantar i sembrar. I vam descobrir que els enciams, les cebes i els tomàquets els plantaríem, però les pastanagues i els ravenets els sembraríem.

Estàvem molt emocionats perquè el calendari de l’hortolà ens indicava que aviat germinarien els ravenets i les pastanagues. De fet, la setmana passada vam viure un moment màgic, tots vam quedar bocabadats en veure com havien crescut les nostres hortalisses i sobretot en veure que ja havien germinat aquelles petites llavors que havíem sembrat.

Ara tocarà continuar cuidant el nostre hort, regant-lo, traient males herbes i vigilant que no se’ns mengin les hortalisses alguns animalons afamats. De fet, als enciams ja hi havia alguna fulla rosegada, per això hi vam posar uns molinets de vent a veure si aconseguíem espantar els ocells que se’ls estaven menjant.

Estem molt emocionats amb el nostre hort, aprenem moltes coses i ens ho passem d’allò més bé!

Cliqueu en els següents enllaços per veure el procés:

PLANTACIÓ – 8 DE MARÇ

SEMBRA – 10 DE MARÇ