AULA NATURA A I5

AULA NATURA A I5

L’entorn natural ens ofereix múltiples situacions generadores de sabers. A partir de l’observació de fenòmens o elements, la formulació d’hipòtesis, la indagació científica, l’exploració i manipulació ,…es produeix un acostament intuïtiu a nocions i a conceptes bàsics que pertanyen al món físic, sempre contrastat amb la realitat, per començar a posar les bases del pensament científic.

A més els mitjans digitals ens ofereixen cada vegada més qualitats que els fan particularment més importants en la construcció de l’aprenentatge.

INVESTIGUEM RASTRES …

La tauleta tàctil com a mitjà per ampliar la imatge ens permet analitzar amb força precisió allò que observem i ser el punt de partida per iniciar una conversa col·lectiva interessant i plena de matisos.

Aviat els infants descobreixen que és d’un animal petit. Aquesta provocació és el motor d’una petita investigació sobre aquest animal i les seves característiques morfològiques, la seva alimentació i el seu habitat.

Els documentals són un gran recurs per apropar a l’alumnat a diferents coneixements didàctics:
En el capítol de 3.cat, BÈSTIES SOTA TERRA, descobrim com és i el nom tècnic d’on viu aquest animal, com la construeix i prenem nota d’altres animals petitons que també viuen sota terra. La projecció la fem a través de la pissarra digital on podem veure amb molta claredat i grans dimensions l’audiovisual.

Finalitzem la nostra investigació dibuixant una llodriguera.

Cliqueu aquest enllaç per veure algunes evidències del treball a la nostra aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>