AULA NATURA A I5
L’entorn natural ens ofereix múltiples situacions generadores de sabers. A partir de l’observació de fenòmens o elements, la formulació d’hipòtesis, la indagació cientÃfica, l’exploració i manipulació ,…es produeix un acostament intuïtiu a nocions i a conceptes bà sics que pertanyen al món fÃsic, sempre contrastat amb la realitat, per començar a posar les bases del pensament cientÃfic.
A més els mitjans digitals ens ofereixen cada vegada més qualitats que els fan particularment més importants en la construcció de l’aprenentatge.
INVESTIGUEM RASTRES …
La tauleta tà ctil com a mitjà per ampliar la imatge ens permet analitzar amb força precisió allò que observem i ser el punt de partida per iniciar una conversa col·lectiva interessant i plena de matisos.
Aviat els infants descobreixen que és d’un animal petit. Aquesta provocació és el motor d’una petita investigació sobre aquest animal i les seves caracterÃstiques morfològiques, la seva alimentació i el seu habitat.
Els documentals són un gran recurs per apropar a l’alumnat a diferents coneixements didà ctics:
En el capÃtol de 3.cat, BÈSTIES SOTA TERRA, descobrim com és i el nom tècnic d’on viu aquest animal, com la construeix i prenem nota d’altres animals petitons que també viuen sota terra. La projecció la fem a través de la pissarra digital on podem veure amb molta claredat i grans dimensions l’audiovisual.
Finalitzem la nostra investigació dibuixant una llodriguera.
Cliqueu aquest enllaç per veure algunes evidències del treball a la nostra aula.