4t – Museu Picasso + Catalunya en miniatura

El dijous 30 de març vam anar d’excursió a Barcelona. Vam sortir de l’escola més aviat de l’hora habitual d’entrada i a l’arribar a la ciutat vam esmorzar ràpid per anar de seguida al Museu Picasso.

Al museu, vam fer un recorregut participatiu per diferents sales, on vam analitzar i observar quatre obres de la col·lecció permanent. A través de les observacions i el diàleg vam anar reflexionant sobre com Picasso havia anat representant la realitat de maneres molt distintes i com havia anat canviant la seva manera de pintar al llarg de la seva vida.

A l’acabar la visita, vam anar a una sala per fer un taller. Ens van repartir en tres grups i cada grup, partint d’un dibuix de base realista, fet amb carbó i difuminant-lo després, va poder experimentar amb altres materials i tècniques diverses. Els resultats obtinguts havien d’ajudar-nos a reflexionar i a relacionar-les amb les obres observades al museu.

Acabat el taller, vam anar cap a Torrelles de Llobregat on vam dinar abans de començar les dues activitats de la tarda.

La primera activitat va ser la composició d’un mapa gegant de les comarques de Catalunya. Era un gran trencaclosques però per muntar-lo ens feien falta les peces que eren dins d’unes capses tancades amb un cadenat. Per poder-les obrir, s’havien de resoldre unes pistes per poder aconseguir la combinació per obrir-les. Tots vam obrir-les i vam poder muntar el mapa mut gegant.

La segona activitat va ser un passeig pel parc de les maquetes on vam poder contemplar molts  monuments i edificis representatius de Catalunya com la Sagrada Família, la Seu Vella, el Camp Nou,…

Com a cloenda de la sortida va haver una sorpresa: un viatge pel parc amb el trenet. Va ser un final rodó!!

Després del passeig, ja vam pujar a l’autocar per tornar cap a Torrefarrera. Estàvem cansats però molt satisfets per l’experiència i molt contents perquè ens ho havíem passat molt bé.