SORTIDA COVES DE L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ – Cicle Superior 5è

L’alumnat de 5è de Primària es va aventurar en una emocionant sortida cap a les Coves de l’Espluga de Francolí com a part del seu projecte sobre la Prehistòria. Aquesta excursió no només va permetre als estudiants sortir de les aules i experimentar el món real, sinó que també els va oferir l’oportunitat d’observar evidències tangibles del passat.

La Cova de la Font Major va ser el destí d’aquesta fascinant aventura. Situada a l’Espluga de Francolí, aquesta cova de sistema càrstic binari amb un riu subterrani és una de les set coves més llargues del món formades en conglomerat. És un veritable museu arqueològic natural que s’estén en gran part pel subsòl del nucli urbà, oferint una visió única de la història que es remunta a temps immemorials.

Amb una longitud impressionant de 3.590 metres de corredors descoberts fins ara, la Cova de la Font Major va sorprendre els estudiants amb les seves formacions rocoses extraordinàries i les seves evidències de la vida prehistòrica. A mesura que exploraven els passadissos foscos i misteriosos, els alumnes van poder veure de primera mà com les generacions passades havien habitat i deixat la seva empremta en aquest entorn mil·lenari.

La visita a les coves va ser una experiència enriquidora que va complementar perfectament el projecte sobre la Prehistòria que els alumnes havien estat treballant durant la setmana. Va permetre no només aprendre sobre aquest període crucial de la història humana, sinó també connectar amb ell de manera tangible i emocionant.

En resum, la sortida a les Coves de l’Espluga de Francolí va ser una aventura educativa que va deixar una empremta duradora en els estudiants, potenciant el seu aprenentatge i la seva comprensió de la Prehistòria d’una manera única i memorable.