Generalitat de Catalunya
Departament d’Educació
Escola La Canonja
La Llei d’Educació de Catalunya (12/2009), a l’article 20, estableix que “Els centres, en el marc del que estableix el títol i d’acord amb llurs projectes educatius, han de formular una carta de compromís educatiu, en la qual han d’expressar els objectius necessaris per assolir un entorn de convivència i de respecte per al desenvolupament de les activitats educatives. En la formulació de la carta participen la comunitat escolar i, particularment, els professionals de l’educació i les famílies.”
D’acord amb la llei:
Les persones sot signants, Elisenda Virgili José com a Directora de l’Escola La Canonja, i _______________________________________________, com a pare, mare o representant legal de l’alumne/a _______________________________________________,
reunits a la localitat de La Canonja amb data _________________, conscients que l’educació d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els compromisos següents:
COMPROMISOS PER PART DEL CENTRE:
1.- Oferir una educació que estimuli les capacitats, competències i habilitats de l’alumnat i fomenti l’esforç, la responsabilitat, l’autonomia personal i el rendiment.
2.- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumnat en l’àmbit escolar i exigir el compliment dels deures que li pertoquen.
3.- Respectar les conviccions de la família, en el marc dels principis i valors educatius establerts en les lleis.
4.- Informar la família del projecte educatiu i les normes d’organització i funcionament del centre.
5.- Informar la família i l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic i fer-ne una valoració objectiva
6.- Respectar les diferències individuals de l’alumnat i adoptar les mesures educatives alternatives i/o complementàries que l’equip pedagògic consideri necessàries per atendre les necessitats específiques i mantenir informada a la família.
7.- Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica. Realitzar cada curs escolar, una reunió col·lectiva de nivell, i, al menys una entrevista personal per cicle.
8.- Comunicar a la família les absències al centre no justificades que hagi fet el nostre alumne/a, tal com s’estableix en el reglament de règim intern i informar de qualsevol altre circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
9.- Atendre, en un període de temps raonable, les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família.
10.- Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquest contracte quan escaigui.
COMPROMISOS PER PART DE LA FAMÍLIA:
1.- Respectar el caràcter propi del centre reflectit en el projecte educatiu i complir les normes d’organització i funcionament
2.- Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que siguin necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
3.- Conèixer les normes de funcionament del centre i instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar, el desenvolupament normal de les classes i el bon ús del material i les instal·lacions del centre.
4.- Educar els fills i les filles en el deure de l’estudi, acompanyant-los en l’organització del temps d’estudi a casa, proporcionar les millors condicions possibles per fer les tasques escolars i supervisar la preparació dels materials necessaris per a l’activitat escolar.
5.- Adreçar-se directament al centre ( en primera instància al tutor/ora) per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació dels fills i no desacreditar, davant dels fills i filles, al personal docent i no docent de l’escola.
6.- Facilitar al centre les informacions del fill o filla que puguin ser rellevants per al procés d’ensenyament i aprenentatge.
7.- Interessar-se per l’evolució personal i els aprenentatges dels fills i filles i assistir a les entrevistes personals i a les reunions de nivell.
8.- Respectar i promoure els valors del projecte educatiu de centre, fomentant el respecte i la resolució dialogada dels conflictes, contribuint a la convivència entre tots els integrants de la comunitat educativa..
9.- Garantir els hàbits d’higiene, d’ordre i de puntualitat i l’assistència diària al centre, justificant per escrit les faltes d’assistència. En el cas de malaltia infecto-contagiosa no portar l’alumne/a a l’escola fins que no estigui completament curat i descartada mèdicament la possibilitat de contagi.
10.- Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.
I, perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu.
El Centre La Família
__________________________________ _________________________
Elisenda Virgili José (pare, mare o representant legal de l’alumne/a)
Directora de l’Escola La Canonja