ESPAI MAMMUTHUS – Cicle Superior 5è

Avui és un dia emocionant per l’alumnat de 5è de Primària, ja que han tingut l’oportunitat d’explorar l’Espai Mammuthus, un nou centre d’interpretació del jaciment arqueològic del Barranc de la Boella de la Canonja. Deixa’m compartir amb vosaltres tot el que han descobert durant aquesta fascinant excursió.

L’Espai Mammuthus, batejat com a Centre d’Interpretació del Jaciment Arqueològic del Barranc de la Boella, ha finalitzat el seu procés de museïtzació i obri les portes al públic aquest primer trimestre del 2024. Aquest equipament, situat a l’hort del Mas de l’Abeurador, s’ha convertit en un veritable tresor per al públic familiar i escolar, oferint una experiència educativa única a Catalunya.

Durant la visita, els alumnes han tingut l’oportunitat d’examinar els materials arqueopaleontològics que s’exposen a les sales permanents de l’Espai Mammuthus. Aquests materials, cedits per l’IPHES, inclouen aproximadament 40 restes de defenses i extremitats de mamuts, hipopòtams, rinoceronts, dents de sabre i fòssils, així com una col·lecció d’eines de pedra elaborades per homínids fa més d’un milió d’anys. És una oportunitat única per als estudiants d’immergir-se en el passat profund de la regió i comprendre la vida dels seus habitants prehistòrics.

En resum, la visita a l’Espai Mammuthus ha estat una experiència enriquidora i emocionant per als nostres alumnes de 5è de Primària, oferint-los una oportunitat única per connectar amb el passat profund de la regió i explorar les meravelles de la història prehistòrica de Catalunya.