La Cèl·lula

En aquest segon trimestre, els alumnes de 5è hem iniciat el projecte de medi amb l’observació i l’anàlisis d’unes imatges en les que es demana als alumnes si poden classificar-les en dos grups i quines diferències hi ha entre si. Per grups cooperatius es porta a terme una tasca important de diàleg i reflexió a partir de la qual s’arriba a la conclusió que a les imatges hi ha éssers vius i éssers inerts, i que tots els éssers vius tenen cèl·lules.
Es parteix dels seus coneixements previs. També sorgeixen molts dubtes els quals investiguen buscant possibles respostes.
De mica en mica es va desenvolupant el projecte de la cèl·lula i els éssers vius amb els cinc regnes.
Una vegada s’ha descobert les diferents parts de les cèl·lules, hem fet unes petites maquetes amb plastilina, diferenciant la cèl·lula animal de la vegetal i per tant, també les seves parts.
El que els ha semblat més significatiu i motivador ha estat observar amb el microscopi que tot allò que havien après sobre l’ésser viu que està format de cèl·lules, és real. Per tant, hem pogut visionar la cèl·lula animal i la vegetal.
També hem realitzat un mapa conceptual a les classes mida mural relacionant tots aquells conceptes que hem après.
Ara ens toca seguir avançant coneixent els 5 regnes dels éssers vius… a veure quines coses tan interessants aprenem del mon que ens rodeja!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *