L’escola

L’escola Joaquim Abril és una escola pública d’educació infantil i primària, des de P3 fins a 6è. Està ubicada a Sant Fost de Campsentelles, al vessant vallesà de la Serralada de Marina, a la comarca del Vallès Oriental. Es troba a 5 km de Mollet del Vallès, a 12 km de Granollers (capital de comarca) i a 22 km de Barcelona.

Aquest centre, que es va fundar l’any 1975, rep el nom d’un antic mestre del poble, un referent pedagògic per al nostre poble i per a les poblacions veïnes de la seva època.

La nostra escola conjuga una línia sòlida de treball de més de 40 anys de trajectòria, amb una pràctica innovadora que s’ajusta a les demandes de la societat actual.

Una solidesa que ens permet mantenir una línia de centre i allò que sustenta una escola en base a un projecte de treball ferm i de molts anys: una plantilla cohesionada, un contrast, una experiència i una reformulació de l’actuació a les aules.

Uns fonaments, unes bases sustentades amb el pes que atorga tota la seva trajectòria.

Una innovació, ajustada i valorada, que permeti generar canvis per tal d’adaptar-nos a les necessitats que s’esperen de l’escola, amb una formació continuada del professorat i una transferència d’aquesta formació a les aules que esdevingui una clara transformació del centre.

L’escola pretén vetllar per donar una formació integral i integradora als nostres
alumnes, treballant en la igualtat però també en el què ens fa ser diferents, en cada
individualitat.

Pretenem vetllar per aconseguir desenvolupar el màxim potencial del nostre alumnat, assolint bons resultats educatius i enfortint el grau de cohesió social.

Pretenem fomentar un alumnat compromès i per això, els professionals que hi treballem, hem de comprometre’ns amb els nostres nens i nenes, amb els nostres nois i noies.

Pretenem que el nostre alumnat tingui un bon modelatge en les pràctiques dels nostres docents i el centre promou la capacitació dels seus educadors i poder desenvolupar així ciutadans autònoms, amb esperit crític i amb capacitat per decidir en un món plural i de grans demandes a tots els nivells, personals, socials, laborals…en un entorn tecnològic de gran potencialitat, entenent que d’una actuació conjunta amb les famílies en sortiran enfortits els nostres nens i nenes en una societat de gran complexitat.

És el nostre objectiu que l’alumnat assoleixi nivells de participació responsable en el centre, amb possibilitat de desenvolupar-se com a persones completes i amb capacitació per a portar a terme un bon treball en equip.

L’escola vol vetllar per fomentar els seus valors, per generar en els nois i noies treballant la tolerància, la solidaritat, la diversitat….

I pretenem ajudar-los a gestionar les seves emocions per tal de reconèixer-les i acceptar-les com a peça fonamental del seu creixement i de reconèixer-se com a individu amb tot el que això representa.

És el nostre objectiu que es reconeguin en el seu centre, amb sentiment de pertinença a una comunitat educativa i amb capacitat per poder desenvolupar-se com a persones en un clima de treball que així ho afavoreixi.

Pretenem una escola viva, dinàmica, rica en experiències, en continu desenvolupament i en contínua millora, una escola que verifica, ajusta, valora i genera noves propostes.

Volem brindar als nostres nens i nenes, nois i noies, reptes constants que els preparin per a desafiaments presents i futurs, que adquireixin coneixements i experiències i moments gratificants per recordar una etapa molt important a les seves vides i que en finalitzar-la i acompanyats a la nova etapa, sentin l’orgull d’haver format part d’aquest projecte.