Taller d’scratch a cicle mitjà

Al llarg de tot el curs, l’alumnat de cicle mitjà està realitzant diferents tallers. Un d’ells és el taller d’scratch. Aquí, els nens i nenes es converteixen en petits enginyers, amb el seu teclat com a eina màgica i la seva imaginació com a brúixola

En aquest taller l’alumnat de tercer i quart, comença a crear diferents blocs de programació amb aquest programa, tot fent servir el llenguatge computacional i  aprenent a pensar de forma lògica i creativa. I el millor de tot, en aquest taller, no hi ha límits per als somnis dels nens.

Concurs Fem Matemàtiques 2024

Aquest cap de setmana passat es va celebrar la segona fase del Fem Matemàtiques 2024, al centre FEDAC de Vic.
Hem tingut una bona representació.
Ho han fet genial i s’ho han passat súper bé resolent en grup els reptes matemàtics proposats.
La Carla s’ha proclamat campiona de grup de la gimcana de 6è.
Enhorabona nois i noies per la feina feta, per la vostra actitud i ganes de superació!

Fem Acrosport Cooperatiu a 4t

Durant aquest trimestre l’alumnat de quart ha estat treballant l’acrosport. Aquesta modalitat esportiva de treball cooperatiu combina les acrobàcies, la gimnàstica i la dansa, fomentant la cooperació i la confiança entre els participants.
Es promou la creativitat i l’expressió personal a través de seqüències coreogràfiques úniques.… Llegeix més»

Teatre en anglès

El dijous vam veure una obra de teatre en anglès. De I5 a 3r vam veure Tarzan i de 4t a 6è Treasure Island. A classe havíem treballat les històries i hem gaudit molt veient-les. En acabar, vam poder fer preguntes a les actrius i practicar el nostre English!

Treballem les emocions

A 6è vam fer una dinàmica per reflexionar sobre les nostre emocions. Vam fer sortir a 4 companys/es de l’aula i els altres vam decidir una emoció a representar. Cada company/a va anar passant pel passadís que havíem format i van intentar endevinar quina emoció estàvem representant. Tots i totes ho van endevinar! Per acabar, els companys/es van explicar com s’havien sentit en notar aquella emoció de la resta cap a ells.

Visita a l’INS Alba del Vallès

Avui tot 6è hem anat de visita a l’INS Alba del Vallès. Antigues alumnes de la nostra escola ens han rebut i ens han explicat cosetes del que ens trobarem l’any vinent. Hem vist els laboratoris, el taller, les aules de primer, el pati… i, per acabar, ens han convidat a berenar a la cantina! Gràcies INS Alba del Vallès!

Dia internacional Internet Segura

Des de l’escola donem molta importància a tenir coneixements sobre internet i poder navegar per les xarxes de forma segura. És per aquest motiu, que de 3r a 6è, es duen a terme unes tutories relacionades amb la Internet Segura. Duem a terme una cada trimestre i la del segon trimestre la fem coincidir amb el dia 6 de febrer, el dia de Internet Segura.

Agenda 2n trimestre

En el menú, a l’apartat de calendari, hem afegit una pàgina amb l’Agenda d’activitats que podreu consultar les activitats previstes per a cada trimestre.

A la barra esquerra trobareu el calendari amb les dates detallades com a recordatori de les activitats que fem a l’escola.

Què podem visitar per Europa amb l’Interrail?

A 6è hem treballat la situació d’aprenentatge “Què podem visitar per Europa amb l’Interrail?” i hem acabat amb unes paradetes al pati per mostrar els nostres itineraris als companys/es de Cicle Mitjà. Han pogut valorar els nostres viatges!

Per crear aquestes paradetes, hem treballat la geografia d’Europa, l’organització política, hem vist la diferència entre Europa i la Unió Europea, hem buscat curiositats sobre la seva gastronomia o monuments… som tots uns experts i expertes! Ho vam recollir tot en uns cartells de Canva que van donar suport a la nostra expressió oral, treballada a classe.

Estratègia Digital de Centre

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

El Nadal a l’escola

Amb l’arribada de les festes …

Els més petits de l’escola, els d’educació infantil, no van trigar a anar a buscar el tió al parc de Gallecs, mentre que els alumnes de cicle inicial el van anar a buscar al Turó de Can Teià.

Cada curs tenia el seu propi calendari d’advent amb diferents propostes d’activitats per fer durant aquells dies pròxims a Nadal. A més a més, els alumnes de cada nivell van preparar un poema i una cançó per cantar a les famílies pel concert de Nadal.

Vam acabar el trimestre amb un dia molt especial: es va fer cagar el tió, es van fer tallers artístics i vam tenir de visita al patge reial, qui va rebre les cartes de mans de l’alumnat de l’escola i ens va portar els regals de l’AFA.

Fem paper reciclat

Fa uns dies a 2n ens vam animar a fer PAPER RECICLAT! ♻ Vam utilitzar el paper de rebuig de la nostra paperera, el vam estripar en trossets petits i el vam deixar amb aigua durant un dia sencer. Vam triturar-lo per aconseguir pasta de paper i el vam colar per treure-li l’excés d’aigua. Un cop colat, el vam posar en una superfície plana i el vam eixugar una mica. Li vam posar pes al damunt i el vam deixar així durant uns dies.

No sabem si podrem utilitzar massa el paper que hem elaborat… Però el procés ens ha encantat!

Quart visita el MNACTEC de Terrassa

El passat dimarts dia 5 de desembre, l’alumnat de quart va fer una visita al MNACTEC de Terrassa.

En aquest bonic espai modernista, vam fer una visita teatralitzada on es va poder veure en primera persona les condicions de treball, d’adults i infants a l’antiga fàbrica tèxtil, i les energies que es feien servir en aquella època. Ho vam passar molt bé, va ser una experiència molt enriquidora.