Què seré quan sigui gran? – I5

Ahir dijous dia 2 de maig vam tenir una convidada molt especial, la Selene, exalumna del centre, que va ser la nostra convidada lectora. Amb la seva il·lusió i experiència ens va ensenyar que ningú té límits, tots podem arribar on vulguem amb treball i esforç. Moltes gràcies Selene per la teva valentia i exemple! A la següent portada del llibre “Què seré quan sigui gran?” trobareu les fotografies de l’activitat:

 

 

TALLERS INTERNIVELL I5

Aquest trimestre hem volgut treballar el pes, la geometria i l’escriptura en els tallers.
Hem descobert què necessitem per pesar-nos a nosaltres o a alguns objectes, també hem utilitzat la imaginació i creativitat per fer formes amb diferents figures geomètriques, finalment hem aprofundit en la lectoescriptura… Llegeix més»

2n – Jornada de jocs tradicionals

Aquest mes d’abril l’alumnat de 2n va poder gaudir de tot un matí de jocs tradicionals al Terrall. Totes les activitats van ser molt divertides i entretingudes, ens va passar el matí volant. Ho voleu veure? Doncs cliqueu a la imatge.

SANT JORDI EN STOP-MOTION

A robòtica, amb més de 500 fotogrames, l’alumnat d’I4, I5, 1r i 2n ens hem posat a la pell de directors i directores de cinema, càmeres i guionistes per crear amb stop-motion, d’una banda, la tradicional llegenda de Sant Jordi, i d’una altra, una versió diferent d’aquesta rondalla sorgida d’idees i propostes que ens han despertat curiositat per canviar una mica la història.
Fer una pel·lícula mitjançant aquesta tècnica, ens ha servit per treballar la precisió en els moviments dels personatges, l’enfocament de la càmera i la coordinació en petits grups per crear i capturar les diferents escenes. A les següents imatges, trobareu les dues llegendes. Bona diada de Sant Jordi!

       

APRENENTATGES A L’HORT

Els alumnes de tercer de primària hem iniciat el tercer trimestre observant el nostre hort i a partir d’aquí hem après la nutrició de les plantes, quines parts en mengem? com has crescut?… i fins i tot com s’han espigat.
Hem utilitzat l’hort com a eina… Llegeix més»

SORTIDA AL CINEMA Cicle Superior

El divendres dia 22 de març els alumnes de Cicle Superior vam anar al cinema d’Alpicat a veure la pel·lícula Kung Fu Panda 4. Seguidament ens van explicar coses del cinema  i vam poder visitar la sala de projeccions. Per acabar vam anar a dinar al Parc de la Mitjana. Va ser un dia lúdic i molt divertit.

VOLTA CICLISTA A CATALUNYA  

El passat dia 21 de març vam anar a veure la volta ciclista a Catalunya, en el seu pas per Les Borges Blanques.

Les nenes i els nens de cinquè i sisè vam aprofitar aquest esdeveniment per buscar informació a la pàgina oficial de la volta ciclista i plantejar preguntes per resoldre-les mitjançant el treball en equip i l’ajuda dels ordinadors. Què és la volta ciclista? Quantes etapes hi ha? Per quins llocs passen? Per quines comarques? Quines són les altituds i els desnivells? Quins països hi participen?

Vam aprofitar el nostre entorn més proper per aprendre relacionant diferents àmbits: llengua, matemàtiques, medi social i estratègia digital.

Va ser molt interessant!

Sortida al cinema Cicle Inicial

L’alumnat de Cicle Inicial va fer la sortida del segon trimestre als cinemes d’Alpicat. Va poder gaudir d’una estona de cine, visualitzant la pel·lícula “Migración”. A continuació van poder visitar la sala de projeccions per aprendre més aspectes sobre el cinema. Per acabar d’arrodonir el… Llegeix més»

Busquem ous de Pasqua

Aquest matí tot l’alumnat que estava a l’escola ha participat a la recerca dels ous de Pasqua. Ens ha arribat una carta del conillet de Pasqua que ens havia amagat ous al pati i si els trobàvem tots tindriem una recompensa. Quina estona més divertida… Llegeix més»

INFANTIL: LA RECERCA DEL TRESOR

Els alumnes d’infantil s’han endut un tresor molt valuós d’una illa, tot i que el recorregut ha sigut llarg i amb alguns entrebancs, finalment han arribat a casa amb el seu regal.
En aquesta activitat hem treballat la coordinació oculomanual, la lateralitat i l’equilibri.
Han gaudit moltíssim… Llegeix més»

INFANTIL: SORTIDA A PENELLES.

El passat 15 de març, els alumnes d’educació infantil vam visitar el pobles de PENELLES.
Ens ho vam passar molt bé, fins i tot el temps ens va acompanyar en aquest dia tan profitós.
Vam fer activitats d’observació dels magnífics murals pintats a les parets dels edificis. També vam ser creatius… Llegeix més»

Treball per racons

A l’àrea de llengua anglesa dediquem un temps a treballar per racons. És una proposta metodològica que proposa delimitar diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats ( reading, listening, writing and speaking). És una bona manera de poder atendre millor la diversitat. Dóna als alumnes la possibilitat de refer el treball tantes vegades com ho necessiti, millora l’autoestima i ofereix autonomia als alumnes. Els alumnes s’ajuden entre ells, l’infant participa activament en la construcció del seu aprenentatge i la mestra pot ajudar individualment en el seu progrés.  Els nens aprenen a través de jocs i cançons i estan motivats en tot moment.

Certamen de lectura en veu alta

Dijous 14 de març, tres alumnes de la nostra escola van participar al Certamen de lectura en veu alta celebrat a la Sala Maria Lois de Les Borges Blanques. Felicitem els tres alumnes per representar Les Escoles i dur a terme aquesta activitat amb els altres centres de Les Garrigues. Fotografies de l’acte enllaçades a la següent imatge:

 

TALLERS PER A LA SALUT A 5È

 

Aquest segon trimestre, els alumnes de 5è han gaudit de dos tallers molt interessants, sobre la salut, impartits per dues mares del curs.

Un taller de primers auxilis, realitzat per la Cecília, on els alumnes han après com atendre a una persona ferida, durant els primers moments abans que arribi el personal sanitari o vagi al metge.

I un segon taller, de meditació, dut a terme per la Desirée. Aquí els alumnes han practicat una tècnica que els ajuda a tenir un benestar, connectant amb ells mateixos físicament i mentalment.

Moltes gràcies a les dues per enriquir l’aprenentatge dels alumnes de la nostra escola.

A primer aprenem amb en Mr. Flabuco

Els infants de primer recomponen Mr Flabuco, el nostre robot a través del qual hem après i practicat les parts del cos en anglès. Amb aquest personatge hem pogut realitzar activitats en grup dinàmiques, cooperatives i divertides tot emprant la llengua anglesa.
Per veure-ho cliqueu a… Llegeix més»