Els enciams d’infantil

El grup d’I4 va plantar enciams a l’hort de l’escola. Els objectius d’aquesta activitat eren aprendre a plantar aquest planter, poder-ne veure el seu creixement I ser conscients del temps que necessiten per crèixer així com també, tenir-ne cura. A veure si podem fer-nos una… Llegeix més»

2n – ROBOT ESPIA

L’alumnat de segon de cicle inicial ha treballat en un projecte molt engrescador: un robot espia! Amb el kit de robòtica Lego Wedo 2.0, han construït un robot amb el que han experimentat fent servir el sensor de moviment, que, en activar-se, fa sonar una alarma programada i escollida per cada grup de treball. Un projecte que hem posat a prova a l’aula… fent saltar totes les alarmes!

Voleu veure el nostre vídeo? Feu clic a la imatge següent!

I4 – MÀQUINES SIMPLES

Les nenes i els nens d’I4 continuem explorant les màquines simples a robòtica amb el Lego Steam Park. Mireu què bé ens ho hem passat entre rodes, gronxadors, balancins, engranatges i frontisses!

Ara que ja les coneixem bé, les hem muntat i posat a prova, ja estem preparats per utilitzar-les en diferents activitats, com ara en el marc de la Fira de l’Oli, on donen joc a les nostres olives de feltre.

A través de la següent imatge, veureu les fotografies i vídeo de l’activitat:

FEM NEU ARTIFICIAL A I4

El grup d’infantil 4 teníem moltes ganes de tocar i jugar amb la neu. Hem descobert que barrejant aigua I bicarbonat sòdic apareixia una textura molt semblant. Així que ens hem inventat uns minimons d’hivern amb diferents elements. Ens ho hem passat molt bé! Mireu,… Llegeix més»

Entrega de premis – FiraOli2025

L’alumnat de Les Escoles participa cada curs en les diferents activitats organitzades en el marc de la Fira de l’Oli de les Borges Blanques. Com a reconeixement a l’esforç i la implicació de l’alumnat, vam recollir el premi amb la representació d’infants de tots els cursos de la nostra escola. Estem molt agraïts al patronat de la Fira pel joc Kapla, amb el qual gaudirem i ens divertirem molt a l’escola!!!

A través de la següent imatge, podreu visualitzar les fotografies de l’acte:

EXPERIMENTEM AMB PAPERS DE DIARIS

Hem cobert tota l’aula de psicomotricitat de papers de diaris per intentar construir una pista de gel.

Una vegada acabada la tasca, han fet rodones amb el paper de diari que ha sobrat tot creant boles de neu. Finalment, han jugat amb aquestes boles de neu.

Ha estat un proposta molt divertida i els alumnes han estat molt contents i motivats!

A la següent imatge, veureu les fotografies.

MISSIÓ APILO XII A 2n

El passat dimarts 14 de gener els nens i les nenes de 2n vam fer un taller de reciclatge de piles. Aquest taller s’inscriu dins la campanya MISSIÓ APILO XII que té com a objectiu aconseguir el màxim nombre de piles per a poder reciclar… Llegeix més»

CONEIXEM L’UNIVERS A 1r

Durant el primer trimestre els alumnes de primer hem treballat el projecte de l’univers. Hem creat l’observatori del Sistema Solar a l’aula per conèixer els planetes, hem fet diferents meteorits, hem experimentat els moviments del planeta, hem conegut astronautes famosos i hem après la importància… Llegeix més»

Bones Festes!

Aquest Nadal, celebrem l’esperança de veure créixer els nostres somnis a través de l’aprenentatge, l’esforç i la solidaritat. Que la llum de les festes il·lumini els nostres camins i ens inspiri a seguir compartint coneixement, respecte i valors per construir un món millor.
Bon Nadal i… Llegeix més»

Segona ruta dels Tionets

Aquest Nadal, ens fa molta il·lusió dur a terme la segona Ruta dels Tionets de Les Escoles, gràcies a l’esforç d’alumnat i docents per dissenyar tionets esportius amb la temàtica del nostre projecte interdisciplinari “Fem esport, fem escola!”. Esperem que en gaudiu durant les festes!
Llegeix més»

LA MARATÓ 2024

El passat 29 de novembre es va celebrar a Les Borges Blanques La Marató de les Escoles. Aquesta estava tematitzada sobre els Jocs Olímpics ja que el projecte interdisciplinar d’escola és sobre els esports. A continuació us deixem el vídeo íntegre del festival.
Per veure-ho cliqueu… Llegeix més»

ENS EXPRESSEM AMB EL COS

Amb els alumnes de tercer i quart B hem realitzat una proposta molt engrescadora per tal de perdre la vergonya, desinhibir-se i socialitzar-se més amb la resta de companys.
Objectiu del joc: comunicar-se a través dels gestos i moviments sense fer servir les paraules i els… Llegeix més»

SORTIDA A PRADES CS

El passat divendres dia 8 de novembre els alumnes de Cicle Superior  vam visitar el poble de Prades, anomenada la vila vermella, per la pedra de color rogenc, i vam descobrir racons i anècdotes curioses dels seus habitants.També vam fer una excursió pel bosc fins a l’ermita de l’abellera i vam gaudir tots junts del paisatge de la tardor.

Clica a la imatge per veure les imatges

 

Halloween 2024

Durant el mes d’octubre els alumnes de Cicle Superior hem treballat la descripció i Halloween a l’àrea d’anglès jugant al “Who is who”, fent racons, aprenent i ballant cançons,  descrivint una foto d’un company que estava disfressat i finalment fent una desfilada de Halloween.  Ens agrada aprendre de manera significativa i divertida.

Clica a la imatge per veure les fotos