FEM JUNTS EL CAMÍ. PORTES OBERTES 2021-22

Vivim en una societat cada cop més canviant que dona pas a una era tecnològica dins l’àmbit educatiu.

En la societat del coneixement, la digitalització comporta grans canvis a tot el cicle de l’aprenentatge, maneres específiques de treballar que en potenciïn el seu desenvolupament: des de la cerca i el tractament de la informació, a la generació de nou coneixement (personal) fins a la seva transmissió.

Pel que fa al paper que han de tenir les tecnologies digitals en els aprenentatges, des del centre oferim que l’alumnat tingui accés als dispositius i a les diverses aplicacions des d’Educació Infantil. Amb les estratègies i els nivells d’abstracció necessaris perquè els alumnes aprenguin sobre la tecnologia, de la tecnologia i, especialment, amb la tecnologia digital. Hem de considerar que el coneixement es construeix a partir de la interacció amb l’entorn, on les aplicacions digitals participen també, com a agents actius, en aquesta interacció.

D’altra banda, volem acollir experiències i coneixements que els infants ja tenen dels entorns digitals i que han pogut adquirir en contextos no escolars, per completar-los amb continguts de l’àmbit acadèmic i relacionar-los amb aspectes de caràcter més tècnic. I atendre a la diversitat de l’alumnat, considerant la multiplicitat de canals d’accés a la informació tenint en compte que el caràcter instrumental de les competències digitals, s’han de vincular a totes les matèries del currículum .

Us deixem un tastet del nostre dia a dia digital, que contribueix a millorar els seus aprenentatges i a desenvolupar actituds responsables i adequades en relació amb la seva identitat digital i amb l’aprenentatge al llarg de la vida.