ITINERARI LITERARI DE NATURA- ESCOLA JOAN DE PALÀ

A l’escola Joan de Palà de La Coromina, hem estrenat “l’itinerari literari de natura” que tenim per l’entorn del centre. Aquest recorregut circular  permet realitzar diverses parades, on es poden anar descobrint les característiques de la flora, la fauna i la geologia del nostre entorn més proper.

En cada un dels nou punts s’hi troba una senyalització amb un QR enllaçat a una explicació, fotografies, un poema i un  dibuix fet per l’alumnat (de P3 a 6è).

La proposta de l’itinerari va néixer el curs 2010-11 on es va organitzar una caminada familiar per presentar-lo. Aquest curs 2020-21 es reprèn el projecte i s’inaugura el dia 17 de juny amb l’alumnat de l’escola amb la presència de l’alcalde i la regidora d’educació.

Per què un itinerari?

• Formem part de la Xarxa d’Escoles Verdes des del curs 2005.
  • La nostra escola està envoltada d’un entorn natural excepcional, diversitat de boscos, fonts, camins i corriols…amb gran bagatge històric que moltes vegades desconeixem.
  • Va ser una iniciativa d’escola, promoguda per l’equip directiu i el comitè ambiental d’aquell curs, implicant a tota la comunitat educativa. En el procés de creació del projecte va sorgir una proposta literària on l’alumnat dels cicles Mitjà i Superior, va elaborar “poemes naturals”. Els /les alumnes més petits van elaborar els dibuixos.
  • La nostra escola també forma part del Projecte de Salut integral (foment de l’esport).
  • El que pretenem és, en primer lloc i el més important, gaudir de l’entorn més proper a l’escola. Aquest ens permet descobrir part de la nostra història, conèixer la interacció de l’home amb la natura i el seu impacte, les característiques dels boscos mediterranis i de ribera i la fauna que s’hi vincula.
  • Per últim, les possibilitats curriculars que ens ofereix són moltes, possibilitant un treball interdisciplinari.

Volem agrair als/les mestres, alumnes i a totes les persones que ho han fet possible, en especial al Jaume Barberà, Erika Escudero, al Centre Excursionista de Cardona i a l’Ajuntament de Cardona, per la implicació que han tingut davant el projecte.

Aquest curs hem volgut donar-li forma i contingut, sense oblidar a les persones que el van engegar ja fa uns quants cursos. Hem volgut obrir les portes a tothom per tal que l’itinerari arribi al màxim de persones possibles, com tu!

A tots vosaltres, desitjar-vos que gaudiu del passeig, dels poemes i de la natura.

Moltes gràcies!

*Podeu trobar tríptics informatius a l’Ajuntament i a l’oficina de turisme de Cardona.

*Disponible a Wikiloc.

*Tríptic informatiu de l’Itinerari literari de Natura