El Nadal a i3

Com passa el temps! Fa dos dies que començavem el curs i ja som a Nadal!

El mes de desembre, a l’escola, és un mes curt però molt intens ja que durant aquests dies preparem el Nadal. És un mes molt emocionant per tots/es i, tot i que a vegades els nervis ens poden…el gaudim al màxim!

A principis de desembre vam anar a buscar el tió, l’hem alimentat perquè ens cagués ben fort l’últim dia del trimestre! Hem obert cada dia la finestreta del nostre calendari d’advent que ens ha portat una xocolatina, una per cada infant.

Hem fet un munt de sorpreses, fetes amb tot l’amor, per donar a les famílies…que esperem que us agradin! I hem preparat un concert ple de música i poesia que hem estat assajant durant aquests dies.

Us deixem dos enllaços perquè pugueu veure alguns dels moments que hem passat durant l’últim mes de l’any.

El Nadal a i3A Marietes

El Nadal i3B Papallones

Només ens queda desitjar-vos unes molt bones festes i ens retrobem al gener.

 

Caguem el tió a infantil

Després d’estar-li donant molt menjar al tió durant aquests últims dies d’escola el tió ha cagat, i molt. Quan hem arribat a l’escola aquest matí, feia molta pudor…

Li hem cantat cançons al tió i ens ha cagat molts regals!

Feu clic a la següent foto i podreu veure com ha anat tot.

Tot seguit podeu fer-vos una petita idea de com en les nostres sessions de motricitat fina gaudim de les activitats i de les produccions:

BONES FESTES

Ens veiem al gener!

Ha arribat el Tió!

Benvolgudes famílies, ja ha arribat el Tió!


Quan avui hem arribat de dinar ens hem trobat una nota a la pissarra de la classe. El tió ens demanava ajuda perquè s’havia perdut venint des del Montseny i no trobava l’escola. Nosaltres hem sortit al pati a veure si el trobàvem per poder-lo ajudar.

És un tió molt bromista perquè hem trobat alguns objectes disfressats com si fos ell, però finalment, l’hem trobat i l’hem portat al costat del nostre arbre de Nadal.

Els pròxims dies el cuidarem i el donarem menjar perquè creixi molt i ens cagui moltes coses!

Feu clic a la fotografia del tió i podreu veure més fotografies d’aquesta tarda, estem molt emocionats!

Activitat a I3 per reivindicar el dia internacional de la NO violència vers les dones

Desde les aules dels més petits de l’escola, també volem aportar el nostre granet de sorra contra el maltractament cap les dones.

Aquesta tarda hem fet una activitat que ens ha enriquit a tots, tant als petits com als grans. A través de l’observació de diferents imatges hem intentat posar nom als principals tipus de violència masclista. Posteriorment hem dialogat sobre diverses fogorafies que hem analitzat al detall per així poder-les classificar en si o no hi ha violència. Han sortit unes converses i uns diàlegs molt interessants que ens han ajudat a  confirmar que no volem violència de cap tipus!

Fotografies de l’activitat: Els sacs de la violència

Les emocions a I3

       

Conèixer les emocions que sents et fa tolerar més els altres i a estimar-te tu mateix. Queda clar que quan tenim benestar personal i ens sentim ben acollits per la mestra i els companys/es estem oberts a aprendre. És important que aprenguin a tenir consciència de les seves emocions i la dels altres, que les sàpiguen controlar i expressar de forma adequada així com també desenvolupar certes habilitats socials.

Així doncs, davant la importància de l’educació emocional per tal de saber reconèixer interpretar i expressar tot tipu d’emocions, a les aules d’i3 les treballem a partir de diferents contes on hi sumem altres propostes . Aquí us anomenem les emcions que treballarem al llarg d’aquest curs i els contes utilitzats per si també els voleu explicar a casa.

L’alegria – el monstre de colors va a l’escola, les paraules dolces i els sentiments d’en Fèlix.

Enuig –  Més! i la Maria s’enfada

Tristesa – El petit avet, la rateta que escombrava l’escaleta (sentiment dels personatges rebutjats)  i en Lluc està trist.

Por –  La caputxeta vermella, i el cuc poruc.

Emocions a i3A

Emocions i3B

Despedida Marta

               

Avui ha sigut l’ultim dia de la Marta, la nostra practicant que ha estat un munt de dies compartint vivències entre nosaltres. Estem una mica tristos/es però ens alegrem perquè sabem que segurament et veurem a l’escola fent de monitora de menjador a i4. Així et tindrem ben a prop!

Moltes gràcies per tot i molta sort!

Marietes i Papallones

Sortida a Can Ribas

El dimarts 14 de novembre, les i els més petits de l’escola hem anat a passar el dia a Can Ribas de Bigues i Riells. Ha estat la nostra primera excursió i l’esperàvem amb moltes ganes i molts nervis.

El dia ha començat amb l’aventura de pujar a l’autobús. Seguidament hem esmorzat conjuntament i carregats d’energia i il.lusió hem iniciat les activitats.

Amb el conte de la Blancaneus i els set nans hem descobert l’ofici de cadascun d’ells tot jugant a la xarranca i fent diferents proves i jocs tots junts per practicar algun d’aquets oficis. Amb l’activitat bufa ben fort ens hem convertit en els tres porquets. Hem conegut de ben a prop com són les cases que van fer-se cadascun. I finalment amb la proposta de la caputxeta, ens hem convertit en aquest personatge mític i ens hem endinsat al bosc, recorrent i vivint les diferents escenes del conte fins arribar a la caseta de l’àvia.

Hem gaudit d’un dia ple de màgia i fantasia tot treballant els valors implícits que hi ha al darrere de cada conte.

Hem agafat una bona gana per dinar. Finalment hem pogut gaudir d’una estona de joc amb els nostres companys/es tot descobrint els racons únics i plens de natura que envolta la masia. Cansats però contents i amb un sac ple de vivències, hem retornat a l’escola amb ganes de veure a les famílies i explicar-los tot allò que hem vist i sentit.

Fotografies sortida a Can Ribas

Ja hem començat els ambients a infantil!

El passat divendres els nens i nenes d’infantil van començar la primera sessió d’ambients d’aquest curs escolar: l’ambient d’art, d’experimentació, de caseta, de carrer, dels animals, de la biblioteca i el de construccions.

Aquests ambients són espais educatius dissenyats i programats amb l’objectiu de crear situacions d’aprenentatge integrals on els nostres infants puguin desenvolupar diferents capacitats i competències. En ells no només es creen els aprenentatges a partir de l’espai físic i els diferents materials que els hi oferim sinó que també a partir de les interaccions entre els infants des d’I3 fins a I5, i sobretot, també entre els infants i els diferents adults que hi intervenim.

Vam passar una tarda genial, ja tenim ganes de tornar a repetir!

Feu clic sobre la següent imatge i podreu veure un petit tastet dels diferents ambients i com de bé ens ho hem passat:

Evolució de la figura humana

El dibuix, igual que el joc, és una activitat que sorgeix de forma espontània durant la infància i que ens permet conèixer diferents aspectes del desenvolupament infantil. El significat d’art, possiblement, és diferent per un adult que per un infant. Per l’infant, l’art és un mitjà d’expressió i, al mateix temps, un llenguatge del pensament.

Els esquemes gràfics que l’infant anirà adquirint aniran canviant, ja que hi haurà una cerca conscient de formes per representar les figures. Anirem treballant, a partir de diferents propostes, els diferents elements del nostre esquema corporal. Començarem per la cara i anirem ampliant al coneixement del tronc i de les extremitats. Caldrà anar seguint l’evolució dels infants per veure el seu procés i creixement creatiu davant el dibuix de la figura humana.

Figura humana i3A Marietes

Figura humana i3B Papallones