SORTIDA 1r TRIMESTRE, 5è

Avui divendres 11 d’octubre, els i les alumnes de 5è de primària hem realitzat la primera sortida del curs. L’activitat tenia lloc a l’Esplai del Corredor, situat a Llinars del Vallès, on hem pogut aprofundir en el tema de la biodiversitat i com aquesta es veu afectada pel canvi climàtic.

 

 

Durant la sortida, hem participat en diferents activitats que ens han permès explorar la fauna i flora de l’entorn, reflexionant sobre l’impacte que les alteracions climàtiques estan tenint sobre els ecosistemes. Aquesta experiència l’hem pogut vincular de manera directa amb la situació d’aprenentatge que hem iniciat a classe, on estem treballant com els canvis ambientals influeixen en el nostre entorn natural i la necessitat de preservar-lo.

Aquesta sortida ha estat una oportunitat excel·lent per connectar els coneixements teòrics de l’aula amb la realitat del món natural, fomentant així una comprensió més profunda dels desafiaments ambientals actuals.

Aquí teniu un recull d’imatges del dia d’avui! Hem gaudit molt!

APJ 4-10-24, 5èA i 5èC

Divendres vam fer el primer APJ del curs, vam començar 5èA i 5èC.

5èA vam parlar sobre l’inici de curs i tots els canvis que hem notat del pas de 4t a 5è.

5èC vam parlar sobre les extraescolars que fan més els/les alumnes de la nostra escola.

Aquí teniu els vídeos, esperem que us agradin!

 

 

APADRINAMENT LECTOR 5è-1r

Benvolgudes famílies,

Ens complau informar-vos que, a partir d’avui, els/les alumnes de 5è es convertiran en padrins lectors dels/les alumnes de 1r. Aquest projecte té com a objectiu fomentar el gust per la lectura i crear un espai de suport i companyia entre els més grans i els més petits de l’escola.

Avui ha estat un dia molt especial, ja que ha estat la primera trobada entre padrins i fillols. Durant aquesta sessió, s’han presentat les parelles de lectura i ha tingut lloc la signatura del carnet de padrí lector, que simbolitza el compromís de compartir moments de lectura al llarg del curs.

Estem segurs que aquesta experiència enriquirà tant als alumnes de 5è com als de 1r, reforçant l’aprenentatge i creant vincles que aniran més enllà de les aules.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

Aquí teniu l’enllaç on podreu anar veient imatges de les diferents sessions que farem.

L’equip docent de 1r i 5è.

DELEGATS/DES 1r TRIMESTRE

Setmana passada, els/les alumnes de cinquè de primària han participat en un procés molt especial: l’elecció dels delegats de la classe. Diversos estudiants es van presentar voluntàriament per optar a aquest important càrrec, compromesos amb la responsabilitat de representar els seus companys i defensar les seves idees.

Cada candidat va preparar un discurs per compartir les seves propostes i objectius amb la classe. Els discursos van ser un reflex de la seva implicació i ganes de millorar el dia a dia escolar, amb idees creatives i motivadores.

Després d’escoltar atentament les exposicions, els/les alumnes van participar en una votació secreta per triar els representants que més els van agradar i que creien que farien una bona feina com a delegats. Finalment, els més votats han estat escollits per representar tota la classe durant aquest primer trimestre.

Aquest procés ha estat una experiència molt enriquidora per a tots, afavorint la participació i la reflexió sobre el valor de la responsabilitat i el compromís col·lectiu.

Aquests són els nous delegats/des del 1r trimestre:

5èA

N.G I M.M

5èB

O.R I L.D

 

 

 

 

 

 

5èC

D.C i M.G

BENVINGUTS/DES A 5è

Hola, nois i noies! 😛

Estem molt contents de donar-vos la benvinguda a aquest nou curs escolar. Comenceu una etapa emocionant a 5è de Primària, on aprendreu coses noves i interessants, fareu nous amics i viureu experiències que segur que recordareu durant molt de temps.

Aquest any està ple de reptes, però també d’oportunitats per créixer, descobrir i divertir-vos mentre apreneu. Recordeu que l’escola és un lloc on no només es treballa, sinó també on es comparteix i es gaudeix. Tindreu l’oportunitat de participar en projectes, sortides i activitats que us faran viure aventures emocionants.

Els vostres mestres estem aquí per ajudar-vos en tot el que necessiteu. No tingueu por de fer preguntes, d’expressar les vostres idees o de demanar ajuda quan ho necessiteu. Cada dia és una nova oportunitat per aprendre, créixer i donar el millor de vosaltres mateixos.

Prepareu-vos per gaudir d’un any ple de coneixements, creativitat i diversió. Ens espera un gran curs junts!

5èA

 

 

 

5èB

 

5èC

 

Sortida a la Platja

Avui, els alumnes de 4t de primària de l’escola han viscut una experiència extraordinària a la platja de Caldetes com a recompensa pel seu treball a la cooperativa CoopGo. Aquesta activitat lúdica, votada per ells mateixos, ha estat una oportunitat per relaxar-se i gaudir després de mesos d’esforç.

Amb somriures radiants i una energia contagiosa, els alumnes han arribat a la platja ben d’hora . Després d’esmorzar i s’han organitzat en petits grups, per jugar a la sorra, a pilota o amb les onades. La bona companyia i l’alegria que es respirava creava un ambient i la felicitat de tots.

És meravellós veure com els nostres alumnes s’ho passen tan bé junts després de tot l’esforç que han posat en els seus projectes cooperatius. És una manera de reforçar els valors de treball en equip i recompensar-los per la seva dedicació.

L’excursió a la platja de Caldetes no només ha estat una activitat recreativa, sinó també una experiència que ha enriquit el seu creixement personal i la seva comprensió sobre el treball en equip i la cooperació. Amb aquesta jornada, els alumnes de 4t de primària de l’escola han escrit una nova pàgina en el seu llibre de records.

Cliqueu per veure les fotografies.

Apadrinament lector I5 i 4t

Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana l’alumnat de I5 i 4t hem conclòs el projecte de l’Apadrinament lector.

En aquest projecte, els alumnes de quart assumeixen un paper fonamental com a padrins dels infants més petits, de I5, esdevenint guies fiables en el fascinant viatge cap a la lectura.Poden llegir contes junts, discutir sobre els llibres preferits o simplement compartir històries i experiències personals que afavoreixin el creixement mutu.

El modelatge lector entre nens i nenes de 10 anys i 5 anys té múltiples beneficis. Els alumnes més grans reforcen les seves pròpies habilitats de lectura i comprensió al mateix temps que adquireixen responsabilitat i confiança en si mateixos. Els més petits, per la seva banda, es beneficien d’un aprenentatge personalitzat i motivador, que fomenta el seu interès per la lectura i millora la seva comprensió lectora. Aquesta interacció també enforteix els vincles socials i emocionals entre els estudiants, promovent un ambient escolar més cohesionat i inclusiu.

Aquí teniu el recull de fotografies: Fillols/es i padrins/es

Les mestres I5 i 4t.

Coopgo: Un tancament emotiu i solidari

Avui, a l’Escola Guerau de Liost, hem celebrat un acte de cloenda molt especial que ha comptat amb la presència de destacades autoritats locals i representants de la comunitat. Ens han acompanyat el regidor d’Educació i la regidora de Promoció Econòmica, un representant de l’Associació Protectora d’Animals (APAG), els socis de la Cooperativa Escolar Coopgo i diversos mitjans de comunicació.

Durant l’acte, la Cooperativa Escolar Coopgo ha fet un donatiu molt significatiu a l’APAG, lliurant un 10% dels seus guanys en forma de productes per als animals. Aquest gest solidari ha estat molt ben rebut per l’APAG, que ha agraït profundament la col·laboració dels nostres alumnes.

A més, els membres de l’ajuntament han entregat un diploma als alumnes de la cooperativa, reconeixent la seva dedicació i esforç al llarg del projecte. Han destacat la importància de la labor realitzada pels joves, que no només han après sobre emprenedoria i cooperació, sinó que també han demostrat un fort compromís amb la comunitat i el benestar animal.

L’acte ha estat molt bonic i emotiu, concloent amb un gran aplaudiment per part de tots els assistents. Aquest projecte ha estat una experiència enriquidora i significativa per a tots nosaltres, i estem molt orgullosos del treball realitzat pels nostres alumnes.

Gràcies a tots els que heu fet possible aquest gran projecte. Continuarem treballant junts per fomentar valors de solidaritat, cooperació i respecte a la nostra escola.

En els següents enllaços podreu trobar les fotografies de l’acte de cloenda que hem celebrat avui a la nostra escola. Esperem que gaudiu d’aquestes imatges tant com nosaltres hem gaudit d’aquest esdeveniment tan especial.

 

Cloenda CuEmE

Imatges de tot el procés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Colònies en anglès de 4t a El Company- Vilanova de Sau.

Estimades famílies,

Us informem que els nostres estimats nens i nenes de 4t estan immersos en una emocionant aventura de colònies a Vilanova de Sau! Durant tres dies, estem allotjats a una casa rural anomenada “El Company”, on tenim l’oportunitat de gaudir de la naturalesa i compartir experiències en un entorn immillorable.

Aquesta experiència única ens permetrà connectar-nos amb la natura mentre participem en un seguit d’activitats dinàmiques i enriquidores, totes elles realitzades íntegrament en anglès. Aquesta immersió lingüística és una oportunitat única per als nostres estudiants de practicar i millorar les seves habilitats en aquesta llengua, tot mentre gaudeixen de les meravelles que ens ofereix el nostre entorn natural.

 

Després d’un diumenge ple d’acció i activitat a la paradeta de Sant Ponç, on el nostre alumnat va demostrar el seu talent emprenedor, ara tenen l’oportunitat de relaxar-se i divertir-se en un entorn màgic.

Cliqueu a l’enllaç per veure les imatges que recullen diferents moments de les colònies.

 

Gràcies per la vostra confiança i suport.

Cordialment,

Equip de mestres de 4t