El 3 de novembre vam encetar el projecte d’apadrinament lector entre 2n i 5è. L’alumne padrí de cinquè adquireix el compromís d’acompanyar el seu fillol de segon en el seu procés lector i d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. Tot comença amb la signatura d’un document de compromís on fillols i padrins es responsabilitzen a col·laborar i ajudar-se. Aquesta activitat es fa un cop a la setmana on la tutora de segon té la meitat de fillols i padrins a la seva aula i la tutora de cinquè l’altra meitat a la biblioteca Astèrix. A la setmana següent s’intercanvien els grups. Un cop acabada cada sessió han d’omplir el llibret d’apadrinament lector on reflexionen sobre com ha anat i valoren el treball fet i com s’ho han passat. El lligams afectius que s’estableix fan que els moments de lectura siguin motivadors i agradables alhora que afavorim contextos significatius d’aprenentatge.
Mireu com funciona