La nostra identitat

L’escola Ramon Macip-Dolors Granés, és hereva i continuadora de la primera escola pública  de Cardedeu.  És l’escola més antiga del poble, amb una llarga història que tot just ara es troba en un moment de canvi i amb un esperit renovadament jove.

L’escola és de doble línia i en l’actualitat compta amb 6 aules d’educació infantil i 12 d’educació primària. La seva plantilla fixa és de 26 mestres, dos vetlladors, una TEI, un bibliotecari contractat per l’AMPA, una administrativa i la figura de la conserge. També compta amb una empresa (Casolem) que s’encarrega d’organitzar i dinamitzar l’espai de migdia i amb una AMPA molta activa que gestiona extraescolars, acollida, tallers familiars i altres serveis.

Trets  generals

La nostra és una escola oberta a tothom, acollidora i  inclusiva, basada en els principis de respecte i compromesa amb la societat i la seva realitat. Que valora i potencia la multiculturalitat i la diversitat.

Prepara i dona eines a l’alumne per integrar-se i desenvolupar-se de manera responsable per la societat en la que vivim.

Es fomenta el consum responsable i sostenible, mitjançant el desenvolupament de diferents projectes escolars relacionats amb el consum sostenible, el respecte al medi ambient i l’escola verda.

Trets d’identitat

• L’escola té com objectiu principal l’educació integral dels seus alumnes dins un marc de tolerància, responsabilitat i respecte a l’individu, considerant molt especialment l’educació en valors i, en conseqüència, la prevenció de conductes de risc.
  • L’escolarització inclusiva de l’alumnat s’atén des d’un plantejament global tenint en compte les necessitats educatives de cada infant i prioritzant, sempre que sigui possible i adequat, la màxima participació de tot l’alumnat en els entorns escolars ordinaris.
  • L’ús de la llengua catalana com a llengua d’aprenentatge i de comunicació en les actuacions docents i administratives del centre.
  • L’impuls d’un projecte educatiu plurilingüe en el qual el català, com a eix vertebrador, s’articuli de manera coherent amb l’ensenyament de les altres llengües i la resta del currículum.
  • Escola aconfessional i pluralista en la que es respecte les diferents maners de pensar i oberta a tothom. Eduquem per la llibertat, la responsabilitat i l’adquisició de bons d’hàbits i conductes.
  • Escola coeducadora i no sexista en la que un dels principis fonamentals es regeix sobre la educació per la convivència i respecte als altres, sense cap mena de discriminació per raó de sexe, situació social o procedència. Eduquem per la justícia i la cohesió social.
  • La nostra escola educa en el treball i promou una formació acadèmica competent. Valorem les aptituds de cadascú i desenvolupem les capacitats personals tot ensenyant a respectar les dels altres.
  • Fomentem el desenvolupament de l’autoestima. La comunitat educativa estimula i potencia el seu desenvolupament integral tenint en compte les característiques personals que fan únic/a a cada alumne/a.
  • Eduquem en les estratègies per resoldre les dificultats i per conscienciar dels drets i deures que comporta la vida en societat, fugint de l’estricta competitivitat.
  • Cerquem fórmules diverses d’actuació, que si bé inclouen la competició, ho fem de manera no prioritzada i sempre vetllant perquè es donin les adequades condicions de respecte entre els companys i companyes.
  • Afavorim el diàleg, mantenint una relació real i afectiva entre pares, mestres, alumnes i altres professionals implicats dins de la comunitat escolar, per mitjà dels representants elegits per cada un dels estaments.
  • Ensenyament personalitzat i de qualitat Pretenem ensenyar a aprendre i adaptar-se a la constant evolució social, potenciant l’aprenentatge significatiu.
  • Valorem com a fonamental i promovem la participació activa dels nostres alumnes en les tasques d’aprenentatge i en les diferents activitats que els proposem.
  • Fomentem tan el treball individual com en equip i cooperatiu. Facilitem que el professorat, pares, personal no docent i alumnes participin en la gestió i en activitats diverses del centre, segons la legislació vigent.
  • Volem que l’escola sigui un reflex de la societat actual, estimulant els valors d’una societat democràtica. La comunitat educativa pot donar la seva opinió personal sense adoctrinar.
  • Escola respectuosa amb l’entorn i compromesa amb el medi ambient. Treballem a favor de la sostenibilitat. Promovem la gestió correcta dels residus que es produeixen a l’escola i vetllem per optimitzar l’ús responsable dels recursos que tenim. Afavorim una mobilitat respectuosa i responsable dins i fora de l’escola.
  • L’escola vol aconseguir que es valorin els fets amb una visió crítica, fomentant l’observació, la investigació, l’anàlisi, la síntesi, l’autoavaluació i l’ aprenentatge a través del propi error.

Projectes

L’escola Granés defineix com a eixos principals dels seu projecte educatiu, que l’infant se senti lliure i feliç però amb uns límits clars, es defineix com una escola acollidora pel que fa a diversitat i respecte per la individualitat de cada infant, sentim un gran compromís amb l’entorn i les famílies i es troba en continua reflexió i innovació pedagògica. En definitiva, volem que els nens es formin com a individus tant a nivell acadèmic com personal i per això els hi oferim eines per crear els seus propis aprenentatges i perquè s’integrin a la pròpia societat que és la que els hi tocarà viure.

La ràdio, el teatre, l’hort, l’Attelier, el laboratori, etc., són alguns projectes de cicle i d’escola, que sorgeixen de la investigació permanent i d’enfocar noves maneres de fer per complementar tot el què passa a l’aula, entenent la innovació com una recerca de propostes motivadores amb una finalitat molt clara, que actuïn sempre seguint el currículum de cada nivell.