L’origen de l’escola

A l’any 1935 va ser creada l’escola d’ara. Abans l’escola Ramon – Macip Dolors Granés no estava a l’edifici on està ara,estava a Can Serra que actualment es una escola de Música.

Perquè es diu Ramon-Macip Dolors Granés ?

Perquè el terreny de l’escola d’ara, el van donar dues dones de Cardedeu, la Mercè Espinach i la Dolors Granés. D’aquí ve una part del nom. I l’altre d’un professor que va estar més de 32 anys al nostre centre. El professor Ramon Macip va venir per fer una substitució però al final s’hi va quedar.

Placa Ramon Macip

Quins professor van haver ?

Va ser un home, Ramon Júlia que va patir un accident de cotxe  va quedar cec. Llavors el va substituir el Ramon Macip que va venir l’any 1935. Després del Sr. Ramon Macip va venir el Sr. Antoni Cremades. En aquells temps, l’escola tenia només un o dos mestres.

Com era l’edifici abans ?

L’ edifici contenia a la planta baixa tres classes de nenes i al primer pis hi havien els nens. A l’any 1969 es van construir dues classes més.

Pintura Escola Ramon Macip

A l’any va augmentar a 19 classes i així a funcionen fins l’any 1981. Al 1977 l’agrupació es va convertir en l’escola nacional Ramon-Macip Dolors Granés.

Va anar augmentant, de manera que l’any 1979 tenia els alumnes repartits en 5 edificis diferents i anys després arribaria a tenir més de 1000 alumnes i fins a quatre classes per nivell.

Tant l’Escola Germans Corbella com la Mil·lenari van tenir el seu origen a les nostres aules, doncs van formar part del nostre centre fins que es van independitzar el 1981 i e 1991 respectivament.