La pluja no ens atura!

El passat divendres 19 de gener, l´alumnat de segon de primària va viure una experiència educativa única amb la visita a l’Observatori de Pujalt. Aquesta excursió va ser una oportunitat emocionant per explorar el món de la meteorologia.

Els nens i nenes van arribar a l’Observatori de Pujalt a primera hora del matí, vam esmorzar i vam iniciar el Taller de meteorologia. Primer ens van fer una breu presentació per observar el meteosat del dia i també el mapa isobàric per tal de veure quina és la situació meteorològica.

En acabar vam fer dos grups per portar a terme cada part del taller. Mentre un grup feia l’observació meteorològica l’altre grup feia diversos experiments.

En la primera part d’observació meteorològica, a través de l’ús d’instruments meteorològics, com termòmetres, pluviòmetres, higròmetres i anemòmetres, l´alumnat va dur a terme una activitat pràctica d’observació del temps. Van registrar les precipitacions, la temperatura, el temps, la visibilitat, la velocitat del vent, etc. sentint-se com veritables meteoròlegs. Van entendre com les diferents condicions meteorològiques afecten el nostre entorn i van començar a comprendre el funcionament dels instruments utilitzats per preveure el temps.

En la segona part d´experiments meteorològics, van realitzar diversos experiments relacionats amb la meteorologia on l´alumnat observava, es plantejava preguntes, elaborava hipòtesis i trobava les respostes fent ciència. Aquests experiments van ajudar a entendre el comportament de l’atmosfera i com aquesta s’ho fa per formar núvols.

En acabar les activitats vam dinar i després d’una jornada plena de descobriments, els Ametllers i les Oliveres van tornar a l’escola amb un bagatge d’aprenentatge inoblidable i el somriure que només una aventura científica pot proporcionar.

A continuació us deixem un recull de fotos de la sortida.

Sílbia i Lidia.