PER TOTS ELS INFANTS L’ADAPTACIÓ ÉS UN PROCÉS DOLORÓS; UNA EXPERIÈNCIA DIFÍCIL PEL QUE REPRESENTA DE CANVI A LA SEVA VIDA.
QUAN INICIEN LA SEVA AVENTURA A L’ESCOLA NECESSITEN D’UN TEMPS PER TAL QUE EL SEU NOU ENTORN, ELS NOUS ESPAIS, NOUS COMPANYS I COMPANYES I ELS NOUS REFERENTS ADULTS, ESDEVINGUIN CONEGUTS I SIGUIN ELS QUI ELS TRANSMETIN SEGURETAT I CONFIANÇA.
EL PROCÉS POT DURAR DIES, SETMANES O, EN CASOS ESPORÀDICS, UNA MICA MÉS.
HEM DE PENSAR QUE PER A TOTS ELS INFANTS SIGNIFICA UN TRENCAMENT MOLT IMPORTANT AMB TOT UN MÓN DE REFERÈNCIES AFECTIVES, LA SEVA FAMÍLIA I L’ENTORN DE LA LLAR D’INFANTS.
LA FAMÍLIA HA DE VIURE AQUESTA SEPARACIÓ DEL SEU FILL O FILLA DE FORMA SERENA I ALEGRE, MALGRAT QUE ELS SENTIMENTS CONTRADICTORIS S’IMPOSIN DURANT ELS PRIMERS DIES DEL PROCÉS.
AQUESTA SEPARACIÓ DE LA FAMÍLIA, DE LA MARE I DEL PARE, POT COMPORTAR INCERTESA, UN ESTAT DE MALESTAR I ANGOIXA QUE POT MANIFESTAR-SE EN PLORS, ALTERACIONS DEL SON, REBEQUERIES, PÈRDUA DE LA GANA, TRISTESA, FEBRE…
NO HI HA CAP RECEPTA MÀGICA QUE GARANTEIXI UNA ADAPTACIÓ IMMEDIATA I MERAVELLOSA A L’ESCOLA!
ES TRACTA D’UN PROCÉS INDIVIDUAL. CADA NEN I CADA NENA TÉ EL SEU PROPI RITME, SEGONS LES SEVES NECESSITATS I EXPERIÈNCIES PRÈVIES. AIXÒ SÍ, LA FAMÍLIA ÉS UN FACTOR IMPORTANTÍSSIM QUE FACILITA I DINAMITZA L’ADAPTACIÓ.
BEN AVIAT, L’ESCOLA ESDEVINDRÀ UN ESPAI ON SE SENTIRAN SEGURS, CONFIATS, CUIDATS I ESTIMATS. L’INICI PER COMENÇAR A JUGAR, A GAUDIR DE LES CANÇONS, ELS CONTES I LES ACTIVITATS, A DESCOBRIR ELS NOUS COMPANYS I COMPANYES.
TOT UN MUNT D’EXPERIÈNCIES QUE EL FARAN MADURAR, GUANYAR EN AUTONOMIA I, FINALMENT, ADAPTAR-SE A LA DINÀMICA DE L’ESCOLA I A SUPERAR EL CURS AMB ÈXIT.
EN EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU ACCEDIR A LES FOTOS DELS DIFERENTS MOMENTS D’AQUESTS PRIMERS DIES A L’ESCOLA: https://photos.google.com/u/3/share/AF1QipOf9Rbbl44-Ezz-_clhNM6mJ4BDkA4tzIizjBhfF2vEucM6O1ygagg_Zijo8Ubv2g?key=cmp3UE55Mjd4VEZFSGhUZzVqRTZzU3hmV3VSQjNn