Petits investigadors i investigadores descobreixen els secrets del vol

Comença el repte!

Una caixa misteriosa arriba a l’aula de 1r de la nostra escola. Els infants, intrigats, ens asseiem en rotllana al voltant de la Isabel, la professora, que ens explica que des de la Biblioteca Antonio Martín ens han enviat aquesta caixa per ajudar-nos a crear avions de paper que puguin volar lluny. Quina il·lusió!

Obrim la tapa i comencen a sortir llibres de ciència i de manualitats: Matemática mente, El libro de las comparaciones, Física divertida para gente curiosa, Increibles aviones de papel… i molts, molts més. Oh!

Aquest el reconeixem: “Leonardo da Vinci!”, cridem tots alhora entusiasmats. El curs passat vam aprendre que era pintor.

Ens endinsem en el llibre i la Isabel en ensenya que a més d’artista era arquitecte, escriptor, filòsof, inventor, científic i enginyer. Fascinat pel vol, va dissenyar diversos aparells voladors, com l’ala delta. Però en aquella època no els podien fer volar.

Avui sí que les persones podem volar com els ocells, i ho fem en grans avions que dibuixen xarxes de fils blancs al cel. “Què us sembla si investiguem quines característiques necessita un avió de paper per poder volar lluny?”, ens pregunta la Isabel.  “Sí! Molt bé! M’encanta!” diem entre totes i tots. Tenim moltes ganes de començar a estudiar, dibuixar, pensar, investigar i construir per comprovar les nostres hipòtesis.

Què aprenen sobre el vol en d’altres escoles?

La Isabel també ens ha explicat que hi ha altres alumnes del Prat que com nosaltres estan investigant sobre el vol. Com nosaltres, participen d’un projecte en xarxa anomenat “La Ciència del Vol” que forma part del programa Interseccions.

Podeu veure més informació al següent enllaç https://www.elprat.cat/actualitat/noticies/petits-investigadors-i-investigadores-descobreixen-els-secrets-del-vol