FAMILIA-ESCOLA, JUNTS PER L’EDUCACIÓ.

COM PODEM FER L’ACOMPANYAMENT ESCOLAR A CASA.

El seguiment i l’acompanyament escolar a casa han de servir perquè els vostres fills assoleixin de manera autònoma i responsable els objectius escolars. Aquest procés l’heu d’anar adaptant a les edats i a les necessitats de cada moment.

A més, si coneixeu les intel·ligències més desenvolupades del vostre fill, el podreu acompanyar i orientar al llarg de tot el seu procés educatiu i donar-li una educació completa.

La coordinació entre la família i l’escola és del tot necessària per mantenir una coherència educativa entre el que els vostres fills fan al centre i el que feu a casa.

Com podem fer aquest acompanyament?

-Tenint una bona comunicació amb l’escola actuant de manera coherent i coordinada.

-Disposant d’un espai d’estudi a casa ben il·luminat, sense sorolls ni objectes que puguin distreure els vostres fills.

-Ajudant els vostres fills a marcar-se objectius i a planificar-se per aconseguir-los.

-Sent exigent amb les seves possibilitats diàries.

-Valorant l’esforç, la constància, la dedicació i el progrés dels vostres fills en les tasques diàries.

-Aplicant en les tasques diàries de casa els aprenentatges que es fan a l’escola.

-Interessant-vos per les seves relacions amb els companys de classe, amb els professors, monitors de menjador…

-Contribuint des de casa perquè els vostres fills tinguin una actitud positiva a l’aula i davant dels aprenentatges.

-Contribuint des de casa perquè els vostres fills reconeguin la tasca i l’autoritat dels mestres i professors.