CONVERSES LITERÀRIES A CICLE MITJÀ

Bon dia famílies,

Continuem gaudint de les Converses literàries dins del Projecte “Interseccions” al Cicle Mitjà.

La conversa es basa a establir un diàleg entre el professor i l’alumnat sobre un mateix llibre que han llegit tots els alumnes.

Les preguntes que es plantegen, preparades prèviament pel docent, parteixen de la proposta literària que s’està treballant. Les preguntes proposades inciten a la reflexió; permeten aprofundir més en el contingut i l’impacte de la lectura en l’alumne; ofereixen altres visions més àmplies o diferents, i focalitzen l’atenció en detalls que, potser, havien passat desapercebuts.

En el moment de la conversa, les interaccions dels alumnes són el més important; el docent té el paper de moderador, i, com a tal, la seva tasca és donar la paraula, i esperar a donar el seu punt de vista sobre la història fins que la conversa ja estigui avançada, per no influir en la visió dels alumnes.

No cal formular totes les preguntes que s’han elaborat prèviament: es tracta només de tenir-les preparades i anar-les proposant en funció dels girs que es produeixen en la conversa.

Divendres vam rebre una fantàstica visita, la Nuria del Campo (responsable de la Biblioteca Antonio Martin, l’Alba Perez (Coordinadora àmbit Educació en les arts i Lectura (Oficina Tècnica) de l’ajuntament i el Marc Alabart (expert en literatura infantil i juvenil).

Voleu veure una mostra del que fem?

Mireu, mireu!!