Camí de l’escola

El projecte Camí de l’Escola, forma part del Pla d’Actuacions del Programa Escoles Verdes,  es tracta d’un itinerari senyalitzat i segur que poden seguir el nens i les nenes en el trajecte d’anada a l’escola.

Això vol dir que els nens van a peu amb companys de diferents edats, per l’itinerari que té les condicions de més seguretat. Sempre van acompanyats de persones adultes de la seva pròpia família que participen voluntàriament en els acompanyaments.

El camí té un origen, diversos punts de partida que anomenem parades i un final del trajecte, que sempre és l’escola. Shan fet 5 parades, 1 a Can Serra Estació i les altres 4 a laltra banda de Can Serra. Cada parada te la seva senyalització vertical, amb el nom de la parada i lhora de sortida. Tot litinerari va marcat amb petjades de pintura al terra que van pintar els alumnes de 5è de l’escola.

Per tirar endavant el projecte hem necessitat la col.laboració de l’Ajuntament que ens han donat una subvenció de les regidories de medi ambient i mobilitat territorial per assumir el cost de totes les senyalitzacions del camí; la col.laboració de la policia que ens han supervisat l’itinerari i els punts on s’han ubicat les parades; i la col.laboració de les famílies, que han participat responent les enquestes, creant un grup gestor que s’encarrega d’organitzar el funcionament de cada parada, i fent ús del camí.

El Camí de l’Escola és una iniciativa adreçada a les famílies, però també és una millora que repercuteix en l’entorn i el mediambient.

Anar a peu és una activitat saludable i a més a més, és econòmic, és ecològic i és ràpid, sobretot en desplaçaments curts.