2n- Cosmocaixa

Els i les alumnes de 2n hem anat al CosmoCaixa a fer el taller Creactivity, on hem pogut explorar, observar i manipular amb tota mena de materials i fenòmens. Aquest taller està basat en la metodologia Thinkering que permet crear i construir per donar resposta a reptes suggerits o propis.

També hem aprofitat la visita al museu per veure el bosc inundat, l’exposició guiada de dinosaures, la de l’univers…

Ha estat un matí intens, però ens ho hem passat genial!

STEAM- Turisme pedagògic

I el Grup Impulsor Steam continua fent turisme pedagògic a l’escola Joan Sampere de les Franqueses. Han estat compartint amb nosaltres la seva organització sobre les capses d’aprenentatge, espais d’infantil i documentació.

Ha resultat una sortida molt interessant on hem pogut compartir experiències i fer xarxa amb altres escoles STEAM d’arreu de Catalunya.

De cara a finals de mes en visitarem una altra del Prat on ens centrarem en la robòtica.

Salvador Riera

Tal com és tradicional, en Salvador Riera, ens ha visitat per recordar-nos que arribava la Festa Major dels Sants Màrtirs. Ens va explicar com va arribar al poble i perquè sempre plou quan arriba aquesta Festa Major.

Vam ballar la seva dansa des d’I3 fins a 2n, de manera que ja estem preparats per picar la porta de l’església i obrir els Sants Màrtirs. Ens ho vam passar molt bé. Fins a l’any vinent Salvador Riera!!!

1r B- Olimpíades

Els nens i les nenes de 1r B estan treballant el projecte de les Olimpíades. Aprofitant que el dia 16 d’abril es va encendre la flama olímpica a Olímpia i va començar a recórrer el món per arribar a París el 26 de juliol. Cada infant va construir la seva torxa i va escriure un propòsit olímpic en una flama. Al cap d’uns dies, van baixar a les pistes d’atletisme per fer de portadors de la torxa tot fent relleus fins a arribar al peveter per així viure en primera persona l’experiència olímpica. Finalment, vam llegir en veu alta tots els propòsits dels infants i en vam plantejar dos per tot el grup-classe.