(Música)
Enllaçant amb l’audició de la sardina, treballem una altra audició relacionada amb elements del mar: l’Aquari d’ Emile Saint Saëns. Després d’haver vist un vídeo sobre dos cargols ermitans mentre escoltàvem l’audició, passem a tocar instruments a través d’un musicograma on cada símbol relacionat amb l’instrument és un element del mar. En una altra sessió, fem un treball de moviment. Ens pintem la cara i les mans amb pintura fluorescent, apaguem els llums i encenem la “llum fosca”. Projectem animals de mar, movent-se a la pantalla, mentre sona l’audició de l’Aquàrium. Mentre un grup es mou, segons l’animal que hagi triat, la resta observen. Seguidament han d’endevinar i recordar quins moviments han reproduït els seus companys. Un cop han experimentat els moviments, i finalment, movent-nos tots junts, estirem un gran mural buit, i ens deixem anar tot pintant a través de la “llum fosca” amb els retoladors fluorescents (dibuixant el moviment de les ones o dels animals que hem conegut, i finalment, els que s’hi atreveixen, reprodueixen amb el dibuix, elements de l’aquàrium). Tot i que a les fotos es percep poc, ens ho hem passat molt bé, i el resultat ens ha impressionat molt! Ha estat molt relaxat, artístic, creatiu i màgic alhora.