Anigami Comunitat de grans

El passat 22 de maig, l’alumnat de la comunitat de grans vam anar a l’Anigami, un parc d’aventura de l’Esquirol on vam poder fer activitats com: el circuit de pont de mico, el tobogan amb dònut, escalada i tirolina. Els ruixadets que vam tenir, no van impedir que passéssim un dia fantàstic!!

GRANS Anigami

Intercanvi a Cantàbria, 3r dia

Bon dia,

avui hem fet una sortida al Parc d’animals de Cabárceno. Des de l’escola hi hem estat uns 20 minuts amb autobús.

De bon matí, hem fet una mica d’assemblea entre tots, i les valoracions cada vegada són millors. També hem pogut parlar una estona amb les famílies acollidores i estan encantades amb l’experiència.

El parc de Cabárceno és enorme. Quan hem arribat un educador del parc ens ha rebut i ens han passat un vídeo d’aquests de 360º que ens han servit per veure tot el que podríem veure al llarg del dia.
El que hem fet primer és agafar el telefèric, i hem pogut observar la immensitat del parc i alguns dels animals des de l’aire: lleons, elefants, …

Després la resta del parc, l’hem fet pujant i baixant de l’autocar o bé a peu. Amb els óssos hi hem estat una bona estona, ens ha agradat molt veure com defensava una mare a les seves cries.
I així ha anat passant la jornada. A l’hora de dinar hem fet un menú al restaurant del parc.
Us deixem les fotos del dia d’avui.

Cantàbria, 3r dia

Intercanvi a Cantàbria: 2n dia

Bon dia,

avui després de dormir les hores (alguns ens han dit que n’han fet 12!!!) hem tornat a ser persones.
Hem arribat a l’escola a les 9.00h del matí, i després de saludar-nos entre tots i demanar com havíem passat la nit hem anat a pujar a l’autocar que ja ens esperava a fora l’escola.

Hem passat el dia a la platja de Liencres, una platja amb un sistema dunar molt interessant.

Allà hi havia monitors i monitores de natura que ens han fet 3 tallers. En un taller hem entès com es formen les dunes i perquè és un sistema molt fràgil, també hem aprofitat i hem netejat una mica la sorra de la platja dels plàstics que hi havia. Al 2n taller hem vist fòssils, alguns molt espectaculars, i la monitora ens ha explicat què és un fòssil i què cal que passi perquè en tinguem un. També hem recreat la construcció d’un fòssil, amb sorra, aigua, calç, una petxina i més sorra. Demà passat veure’m si ens ha sortit.
El tercer taller era un recorregut per dintre de les dunes per veure les per dintre i veure la fauna i flora que és capaç d’habitar-hi.
Un cop acabats els tallers de natura, hem dinat al costat de la platja. Com que la marea anava pujant, ens hem traslladat a jugar a la platja gran del costat. Quin plaer, sorra, aigua, futbol, el joc del llop … tothom ha trobat el seu lloc idílic per passar la tarda.

A mitja tarda hem tornat cap a l’escola i les famílies ja ens esperaven. Algunes d’elles sabem que aquesta tarda es trobaran per a fer activitats conjuntament. Esperem que totes s’ho passin molt bé.

Les mestres aquesta tarda ens reunirem amb els profes del projecte i redactarem la memòria que ens cal presentar al MEC, també tindrem una trobada pedagògica per a compartir diferents propostes metodològiques.

Us deixem amb el recull de fotos d’avui.
Cantàbria, 2n dia

Intercanvi a Cantàbria: 1r dia

Bon dia,

després de llevar-nos sense haver dormit gaire, hem sortit de Seva a les 3.00 am ben puntuals direcció a l’aeroport. Allà hem hagut de fer poca cua, ja que érem dels primers i hem facturat i passat el control súper bé. Hi havia molts grups escolars, d’instituts, i molt nombrosos. Hem estat contents de passar abans que ells.

Hem pogut esmorzar i anar al lavabo tranquils i a l’hora que tocava hem pujat al nostre avió.

El vol ha sigut fàcil, sense turbulències i l’experiència de volar (que alguns s’estrenaven) ha anat molt bé.

A Santander ens esperaven 2 professors de l’escola Costa Quebrada que ens han carregat les maletes als seus cotxes i així hem anat molt més lleugers d’equipatge.

Hem agafat l’autobús públic fins a Santander i allà hem visitat el centre, que es va cremar amb un incendi el 1941, i hem anat fent direcció el palau de la Madalena. Un palau que el poble de Santander va regalar com a regal de casament al Reis Alfons XIII i que més tard el rei Joan Carles va vendre de nou als santanderins, un gran negoci (per la reialesa, clar). El lloc és preciós i hi ha un petit zoo a l’aire lliure de foques, pingüins i lleons marins. Hem fet una mica de temps per veure com els alimentaven, h sigut ben distret de veure. Si que ens hem hagut d’anar abrigant, perquè al costat del mar feia un aire gelat.

Un cop vist, hem acabat d’arribar al palau de la Madalena. Hem fet tota la volta a la península i hem anat a dinar a un parc preciós que hi ha a l’altre costat dels animals marins. Hem dinat i jugat molt a gust i ben tranquils ja que estàvem gairebé sols.

Quan hem decidit que ja era hora de recollir per anar a buscar el bus urbà, per anar cap a Soto de la Marina, ha començat a ploure. Primer xirimiri, però mica en mica la pluja s’anava tornant més xàfec i hem acabat molls com ànecs. Ens hem refugiat una estona, però no volíem perdre el bus, o sigui que hem avançat sota la pluja.

Hem arribat a l’escola a l’hora prevista. Com que allà teníem les maletes, els que anaven més molls, s’han pogut canviar la roba. L’alcalde i el regidor d’educació han vingut a rebre’ns a l’escola i ens han donat la benvinguda a l’estada. Les famílies també han arribat i ens han preparat un joc on cada família, amb els vostres fills i filles pertinents, havien de resoldre diferents enigmes, Ha sigut una bona manera de conèixer-nos tots plegats.

El president Revilla, l’hem vist (i potser no tothom) en el moment d’anar marxant cap a les cases de cadascú.

Avui ha sigut un dia molt llarg, i esperem recuperar son aquesta nit. Us deixem amb les fotos del dia,

Cantàbria 1r dia
 

Jornada lúdica del programa CuEmE. 5è

El 12 de maig, les nenes i nens de 5è vam anar a la jornada lúdica del programa CuEmE que se celebrava a Olost. En aquesta trobada hi havia 12 escoles més de la comarca i vam poder gaudir d’activitats de cooperació, treball en equip creativitat. La jornada estava molt ben organitzada i es va acabar amb una coreografia de percussió corporal conjunta i una pluja de confeti. Després de dinar, vam tornar cap a l’escola on vam poder jugar a la classe. Un dia genial!

Jornada lúdica del programa CuEmE. 5è

Cooperativa Higth Five

Cooperativa High Five!!!

Este curso, el alumnado de 5º estamos haciendo un proyecto de emprendimiento. En este proyecto, empezamos por conocer mejor qué significa ser emprendedor o emprendedora y qué habilidades se necesitan para poder emprender. A continuación aprendimos lo que quería decir una cooperativa y explicamos las diferencias con otros tipos de empresa. Las niñas y niños votamos que queríamos ser una cooperativa: todo el mundo haría la misma aportación de dinero, el trabajo se haría entre todos y todas y los votos de las decisiones de las asambleas valdrían por todos igual.

Para la constitución de la cooperativa tuvimos que preparar toda una serie de documentos que presentamos en el ayuntamiento: el acta de constitución (información básica de la cooperativa), la ficha de registro de socios y socias (datos personales y aportación de capital inicial, votado por los socios y socias de 5 €) y los estatutos de la cooperativa. También tuvimos que decidir cuál sería el nombre de la cooperativa. Nuestra cooperativa se llama High Five e hicimos un logo muy bonito y potente, que representa la importancia de la cooperación.

Pero, ¿qué venderíamos en la cooperativa y qué haríamos con el dinero obtenido? Todos los niños y niñas de la clase creamos un prototipo y lo presentamos al resto de socios y socias. Posteriormente, hicimos una votación para escoger los 3 prototipos que más nos gustaban y dónde haríamos la donación de las ganancias. Se decidió que el dinero se destinaría a Open Arms, una organización que protege, en el mar, a aquellas personas que intentan llegar a Europa huyendo de conflictos, persecuciones o la pobreza.

Actualmente, estamos en plena elaboración de los prototipos y estaremos a punto para venderlos en el mercado de Seva el 25 de mayo y posteriormente en la escuela.

 

Volem insectes al jardinet!

Les petites i petits volem observar insectes aprofitant que és primavera. Per això, hem demanat ajuda a la Mariona de la Mancomunitat la Plana i li hem fet aquesta pregunta: “Quines plantes podem posar per atraure els insectes?”. A través d’un taller on hem hagut de fer servir els cinc sentits, hem descobert dos conceptes importants: els insectes se senten atrets pels colors llampants i per les olors. Així doncs, necessitem flors amb colors llampants i plantes aromàtiques! Demanem la col·laboració de les famílies per acolorir i perfumar el jardinet!

Petits/es:Taller de plantes

SORTIDA COMUNITAT DE GRANS. Teatre i caminada.

El dimarts 25 d’abril, la comunitat de grans hem anat al teatre de Calldetenes a veure l’obre de teatre “La motxilla de l’Ada”. Un espectacle que ens ha ajudat a reflexionar sobre el gènere, el valor de la diferència i la importància de la identitat, la de la protagonista i també la de cadascú de nosaltres.
Una vegada acabada l’obra, hem fet la bonica ruta dels molins fins a arribar a les 7 Fonts de Sant Julià de Vilatorta. Allà, hem dinat i hem jugat. Ha estat un dia fantàstic!

Sortida comunitat: teatre i caminada

FELIÇ SANT JORDI

Us deixem l’enllaç al resum de l’activitat que vam fer el passat divendres per celebrar Sant Jordi.
 BON SANT JORDI A TOTS I TOTES!!!

VISITA ESCRIPTOR 5è i 6è

El dijous 20 d’abril ens ha vingut a visitar l’escriptor Jaume Cela. L’alumnat de 5è i 6è hem pogut endinsar-nos i conèixer més de prop aquesta professió. Li hem fet moltes preguntes interessants que en Jaume ens ha contestat d’una manera molt amena i divertida. Gràcies per la xerrada!

Visita escriptor a 5è i 6è

ANEM AL BRULL AMB BICI 4t

Hem fet una bicicletada perquè vam aconseguir un premi!

A les sessions d’educació física hem de portar un necesser amb una tovallola petita i una samarreta de recanvi per quan acabem la sessió poder-nos netejar. Com que durant el primer trimestre vam aconseguir portar-ho tots casi tots els dies, vam poder fer el repte que ens haviem marcat. Fer una sortida amb bici.

La mare de l’Abril, la Jordina, i el pare de la Íngrid, en Lluís ens hi van acompanyar.

Projecte les guerres 1r i 2n

Aquest 2n trimestre els alumnes i les alumnes de 1r i 2n hem treballat el projecte de les guerres. Hem après un munt de coses.
Aquí teniu el vídeo de la presentació que vam fer als pares.

Telenotícies alumnes de 3r

Els infants de 3r hem estat treballant la notícia.
Primer vam mirar exemples de notícies de diaris, ràdio i televisió. Ens vam distribuir en parelles/trios i cadascun/a va escollir una secció.
Hem treballat aquesta tipologia textual en paper i finalment l’hem gravat. Aquí en teniu el resultat. Esperem que us agradi.

El nostre projecte va avançant…

Els nens i les nenes de 4t vam iniciar un projecte que porta com a títol: Estic tip/a de la nit i la foscor. D’aquí van sorgir moltes curiositats relacionades amb la nit: per què somiem? D’on ve el nom de nit?, per què no ens hi veiem a la nit?, les plantes dormen a la nit?… i moltes d’altres curiositats que hem anat parlant durant les estones de projecte. Primerament, vam parlar d’on venia el nom de nit i d’aquí vam anar a parar a Grècia i Roma per què nit venia de “Nyx” una deessa grega. Tot seguit vam situar Grècia i Roma en la línia del temps que pertany a l’època antiga i d’aquí que vam treballar totes les altres etapes de la història. Tot seguit vam aparèixer en un somni perquè parlàvem de per què somiàvem i ens vam despertar al Delta de l’Ebre on vam anar de colònies… i vam situar el Delta de l’Ebre: primer al món al continent Europeu, a la comunitat autònoma de Catalunya i a la comarca del Montsià. Tot seguit vam aprofitar per treballar Catalunya: el seu relleu, les comarques, tipus de comarques, llocs emblemàtics, etc. A més a més, també vam aprofitar per reforma el mapa del relleu de Catalunya que tenim a l’escola, ha quedat molt bé!