Història

LA HISTÒRIA DE L’ESCOLA FARIGOLA
Durant els anys de la Guerra Civil l’escola pública, tant de nens com de nenes, era al convent de les monges que eren fora del poble. Després l’escola pública va passar a l’edifici de l’antiga Cooperativa Obrera Sevense. Hi havia dos espais: a dalt hi havia el mestre amb els nens i a la planta baixa la mestra amb les nenes, per tant era Escola Unitària de nens i Escola Unitària de nenes. Sortien a jugar a la plaça de la Creu, a l’entrada del poble.
L’any 1974 va quedar només una sola aula amb un total de 30 alumnes, nens i nenes junts, des de pàrvuls fins a 8è d’EGB. Simultàniament, a Seva tornava a funcionar l’escola de les monges, només per a nenes. L’any següent les monges atenien només als pàrvuls i moltes de les seves alumnes van passar a l’escola pública, amb la qual cosa es va tornar a obrir la segona aula al centre. Això va suposar un canvi de nou, d’Unitària a ESCUELA GRADUADA MIXTA amb alumnes de 1r a 5è d’EGB.
A finals dels anys 70 es va fer el canvi a les noves aules al costat de la masia de Montmany. L’any 1983 es van començar les ampliacions per poder impartir fins a 8è. d’EGB. Es van obrir de nou les antigues aules de la cooperativa i durant dos cursos els alumnes dels dos nuclis del municipi, Seva i Sant Miquel de Balenyà, compartien escola. A Sant Miquel de Balenyà hi havia el parvulari i el cicle mitjà, a Seva hi havia el cicle inicial i el cicle superior. És en aquest moment quan les dues escoles canvien el nom i passa a ser un sol centre amb el nom de “ESCOLA FARIGOLA”. Així doncs, l’any 2008 vam celebrar els 25 anys del nom de l’escola!
El curs 1985/86 es separen altre cop les dues escoles. El col•legi del nucli antic de Seva manté el nom de l’agrupació. En aquest moment el centre esdevé una ESCOLA CÍCLICA RURAL, una aula, dos cursos. El centre estava separat: als locals de la Cooperativa Sevense hi havia cinquè, sisè, setè i vuitè, i a les aules de Montmany, primer, segon, tercer i quart. No teníem parvulari. Aquesta situació, en aules provisionals durà fins l’any 1993, quan s’inaugurà l’edifici actual.
Inicialment es mantingué l’estructura cíclica del centre afegint una aula d’Educació Infantil. L’augment de la població ha fet que any rera any, calgués separar els cursos i ampliar les instal•lacions del centre. El curs 2003-04 es van inaugurar les 3 aules d’Educació Infantil. L’escola va continuar creixent fins que el curs 2007-08 vam passar a ser escola d’una línia (una aula per nivell).