Seminari sobre alfabetització a Torino (Itàlia)

Els dies 17 i 18 de novembre la mestra d’aquesta escola, Arantza Fernández de Viana va participar, a Torino (Itàlia), en el seminari “PAROLE A CHI INSEGNA A LEGGERE E A SCRIVERE” en homenatge a la Dra Ana Teberosky.

Aquest seminari va estar organitzat per CIDI-Torino que és una associació de mestres italiana no estatal que realitza formacions i vetlla per promoure una professionalitat docent adequada a les necessitats de l’escola i les seves transformacions.

L’Arantza va estar convidada com a ponent per explicar com des d’una perspectiva constructivista, es pot enfocar l’ensenyament-aprenentatge de la lectura i escriptura amb llibres de literatura infantil a partir de la lectura en veu alta.

La lectura en veu alta ajuda als alumnes a entrar en el món de la llengua escrita abans de ser lectors autònoms. Accedeixen a les característiques de la llengua escrita gràcies a un input que no existeix en la interacció conversacional habitual.