Dia Escolar de la NoViolència i la Pau (DENIP) Els refugiats – Del 25 al 29 gener 2016

pau i alimnetsEnguany dedicarem aquesta diada a  promoure aquestes iniciatives solidàries.

1. Desitjos de PAU

Aquests dies els nens i nenes crearan la nostra “cortina” dels desitjos i amb ells decorarem l’escola.

1. Banc dels aliments

Repartirem a les classes les capses destinades a la recollida d’aliments per al Banc d’aliments de Lleida com: Llegums ja bullides, arròs, pasta, llet, sucre, oli, farina aliments per nadons, conserves, galetes …

I el divendres 29 de gener al matí tots els alumnes es trobaran al gimnàs i cada classe aportarà les seves donacions als responsables del Banc d’aliments. Allí tots plegats cantarem “Somnis d’infants” de Tomàs Gonzàlez.

1. Càrites

El mateix divendres al matí una voluntària de Càrites ha preparat 5 activitats pels nostres alumnes:

• Narració del “Mite de Quirón”
  • Què es Càrites i quins projectes desenvolupa
  • El significat dels 4 cors del seu logotip
  • Com podem ajudar nosaltres també
  • Poema de Miguel Hernández “Tristes guerras”
  1. AFANOC

També aprofitarem aquesta setmana per col·laborar amb l’AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya) tot recollint “Els Punts Xuklisport” que els alumnes hauran decorat i il·lustrat amb un missatge per aquests nens i nenes malalts de càncer. Tots els punts de llibre Xuklisport s’exposaran el dia de la festa del Posa’t la Gorra, el 28 de febrer de 2016 a la Seu Vella, i s’entregaran a l’atzar a totes aquelles persones (grans i petits) que hi  assisteixin.

Gràcies per la vostra col·laboració!