Un DENIP de conte

Aquest dimarts 30 de gener hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau) a l’escola.

Aprofitant que aquest curs participem en dos projectes: Bibliotech i CETE+, que tenen com a finalitat ajudar-nos a impulsar la nostra biblioteca, hem volgut que l’eix vertebrador de la jornada hagi estat la literatura.

Així doncs, a la biblioteca de l’escola hem creat un racó amb diversos contes per tal de treballar la pau. Com, per exemple: Imagine (Flamboyant), Història d’una bala (Cruïlla), D’aquí no passa ningú (Takatuka), Inseparables (Tramuntana), Migrants (Zorro Rojo), Akim corre (Lóguez)…

En Fosquet, la mascota de la biblioteca, ens ha enviat una carta convidant-nos a totes les classes a conèixer el racó i també, a triar un conte per treballar-lo a l’aula. I per fer-ho ens ha proposat una activitat, que consisteix en relacionar la història del llibre, que hem escollit, amb un dels símbols que representen la pau. Símbols que també hem vist al racó de la biblioteca i hem pogut treballar a la classe.

La idea del Fosquet és catalogar els contes a través d’aquests símbols, d’aquesta manera tothom qui n’agafi un sabrà quina és la temàtica que tracta el llibre.

A més a més, la lectura d’aquestes històries també ens ha donat peu a elaborar cartells, per tal de manifestar els nostres missatges a favor de la pau i de rebuig a la violència. Missatges amb uns lemes creats per l’alumnat que hem penjat al passadís de l’escola.

A banda del racó de contes per la pau, la biblioteca també ha acollit la representació d’una obra de teatre a càrrec de l’alumnat de 4t. Així doncs, els nens i les nenes de 4t ens han representat un capítol de “El Lobo Lupas”, un llibre de lectures que llegim, a les hores de castellà, de 1r fins a 4t, i que té molt d’èxit entre el nostre alumnat.

Finalment, també hem participat en una activitat proposada pel Pla Educatiu d’Entorn. Per aquest motiu, l’alumnat de cicle superior s’ha desplaçat a algunes de les places del nostre barri, on han dibuixat les seves siluetes al terra, per tal de reivindicar les víctimes infantils en els conflictes latents en diferents països. La resta de nens i nenes, de 1r fins a 4t, ho hem representat al nostre pati. L’alumnat d’educació infantil ha compartit les pancartes i ha explicat a la resta d’infants el lema de cada aula, després hem continuat treballant diferents aspectes relacionats amb la pau.

A continuació, volem compartir amb vosaltres un recull de fotografies sobre la celebració. I expressar-vos també el nostre desitg de tornar a impregnar de màgia i de literatura aquest dia.