Plantada d’arbres amb els amics i amigues del Bosquet

Durant aquesta setmana tot l’alumnat de l’escola hem fet l’acció de plantar un arbre per simbolitzar FER LA PAU AMB LA TERRA.

I per fer-ho hem comptat amb la col·laboració dels voluntaris i voluntàries del Bosquet de la Bordeta que ens han ajudat a fer d’aquesta experiència un aprenentatge de respecte i compromís vers l’entorn i els altres.

Els més petits de l’escola hem rebut al Josep i l’Amadora (voluntaris del Bosquet) al nostre pati i ens han explicat que al nostre barri hi ha un bosc ple de màgia on s’amaguen Tions de Nadal. Hem compartit un matí plantant una olivera, romaní i espígol amb el compromís de cuidar-ho i fer-ho créixer. També hem aprofitat per penjar menjadores per als ocells als arbres del pati. Mireu com ha quedat!

L’alumnat de primària hem anat caminant fins al Bosquet del carrer Palauet fent una passejada pel nostre barri. Allí el Josep i d’altres voluntàries ens han rebut i ens han explicat com va sorgir la necessitat de cuidar i repoblar el Bosquet.

Després hem buscat tots el Tions que aporten màgia a aquest entorn fantàstic. Hem vist els forats que fan els conills, com roseguen branques i fins i tot les seves restes orgàniques (les caques 😆). Hem vists els forats que fa el pica-soques per construir el niu. Hem descobert molts arbres: pins, oliveres, alzines, baladres, àlbers, xops, fruiters, ametllers, palmeres…i fins i tot un ginko. Hem olorat plantes aromàtiques com el romaní i la farigola. Hem vist diferents hotels d’insectes. Hem vist un petit planter per proveir de noves plantes el Bosquet. Quan hem acabat hem fet la feina més important, hem plantat cada classe un pi que duu els nostres noms i hem penjat menjadores per als ocells. Quin munt de feina i quina experiència!

També ens hem adonat que hi ha persones molt incíviques que no recolleixen les deixalles dels seus gossos amb el problema que això comporta sobretot per als nens i nenes que juguen al Bosquet.

Moltes gràcies voluntaris i voluntàries del BOSQUET DE LA BORDETA! Ha estat una experiència fantàstica que ens ha fet pensar i de ben segur que a partir d’avui mateix els nens i nenes de l’Enric Farreny ajudarem a cuidar aquest espai del nostre barri.

Gràcies també per la tasca ben feta duta a terme cada dia per tots/es vosaltres!