L’escola participa al Projecte Biblio[tech]: Reimaginem les biblioteques escolars

El dimarts, 14 de novembre, vam assistir, a Barcelona, a la jornada que va donar el tret de sortida al Projecte Biblio[tech] de la Fundació Bofill.

La finalitat d’aquest projecte es reimaginar les biblioteques escolars, mitjançant l’ús de les tecnologies, per transformar-les en laboratoris d’activitats creatives que ofereixin oportunitats a l’alumnat perquè desenvolupi i/o potenciï el pensament crític i l’alfabetització mediàtica, entre d’altres.

Així doncs, vam poder gaudir de diverses experiències que van mostrar-nos les oportunitats, que el bon ús de les tecnologies ens poden oferir a les biblioteques escolars.  Algunes de les experiències a les quals, vam poder assistir, van ser: Utilitzem intel·ligència artificial per raptar l’atenció del nostre alumnat, Stop Motion. “Animem Històries“, Nutricionistes literaris. Com fer una selecció de llibres? o Expliquem un conte amb Strawbees i micro:bit, de la mà d’empreses, com: Verificat, Vull Aprendre, Tàndem i Make&Learn.

Durant la jornada també va haver-hi temps per intercanviar llibres de lectura entre els docents.

Per acabar, vam posar punt i final a la jornada emportant-nos cap a l’escola un kit literari i tecnològic, per tal de posar en pràctica tot allò après.

A continuació, us deixem alguns vídeos i fotografies sobre la jornada.

Esperem poder-vos mostrar, ben aviat, com entre tots/es estem reimaginant la nostra biblioteca!